Wszelkie pytania dotyczące The Moon Project kampania LC proszę kierować do Rosica !

--- Powrót do strony głównej ---


Inwazja Karpaty
Hot Shower Pod Ostrzalem
New Hope Œmiercionoœne Zabawki
Konwój Pierwszy Pierœcień
Drugi Pierœcień Trzeci Pierœcień
Czwarty pierœcień Rewanż



Misja: Inwazja
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszczyć budynki i jednostki UCS
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Wulkaniczny

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Wróg zniszczy naszą bazę na północnym wschodzie i założy tam swoją ( czerwona kropka ). Nie próbuj przeciwdziałać temu – to bezcelowe. W miejscu oznaczonym żółtą kropką zbuduj kopalnie. W twojej bazie zbuduj strefę lądowania. Wymyśl działo elektryczne i lepsze rakiety. Potem zacznij produkować Fat Girle z tym uzbrojeniem. Na początku misji zaatakuje cię Grizzli, nie lękaj się jednak. Twoje FG z działem elektrycznym szybko go unieruchomią i zniszczą. Potem wróg zaatakuje jeszcze jednym Grizzlim i kilkoma Tigerami. Po ich zniszczeniu udaj się do białego punktu, gdzie oprócz twoich centrów naukowych znajdują się artefakty pola siłowego. Zabezpiecz je. Gdy będziesz miał około 10 jednostek udaj się do bazy wroga i zniszcz ją. Obronę będą stanowić małe wieże z działkiem i parę Tigerów. Po zniszczeniu bazy wroga przetransportuj swoje jednostki do bazy głównej, wydobądź złoża i zakończ misję.



Misja: Karpaty
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszczyć budynki i termity UCS
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Użyj twoich transporterów jednostek do zniszczenia 22 termitów wroga. Najlepiej jak zawiśniesz nad złożem, poczekaj wtedy na termita, podnieś go i upuść. Tym sposobem wykonasz pierwsze zadanie. Uważaj jedynie aby nie wlecieć w zasięg małej wieży i nie znajdować się w nim przez dłuższy czas. Po zniszczeniu Termitów zbuduj strefę lądowania przywieź swoje jednostki i zacznij niszczyć centrum wydobywcze przeciwnika ( jasna czerwona kropka ). Po zniszczeniu tych zabudowań wróg zaatakuje cię kilkoma Tigerami z plazmą, później napotkasz jeszcze parę Cargo Salamandrów z  działkiem. Następnie zniszcz elektrownią i rafinerię ( ciemna czerwona kropka ) i skieruj się na bazę UCS ( różowa kropka ). Bazę chronić będzie kilka małych wież, kilka wież A3 i forteca. Wszystkie budynki są wyposażone w działka 20 mm, więc nie stanowią zagrożenia. Dwa strzały z działa elektrycznego – budynek wyłączony, kolejne dwa zniszczony. Zrównanie z ziemią tej bazy nie powinno przysporzyć ci strat w jednostkach. Potem pozbieraj co się da i zakończ misję.  



Misja: Hot Shower
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz dwie bazy wroga, Fang musi przeżyć
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Znajdujemy tam 3 Cratery z działem elektrycznym, Fanga na którego co 60 sekund spadają meteoryty i 3 Super Fightery z rakietami przeciwlotniczymi. Craterami i Fangiem zabezpieczamy artefakty z polem siłowym. Zaznaczamy Cratery i SF i ruszamy w stronę pierwszej bazy wroga ( czerwona kropka ). Fanga na razie zostawiamy. Jednostkami torujemy drogę aż do momentu kiedy napotkamy dwie małe wieże, wtedy zatrzymujemy się i niszczymy jednostki które wyjadą z bazy. Wróg w tej misji dysponuje Tigerami z plazmą i działkiem, Spiderami z ciężkimi rakietami i Cargo Salamandrami z plazmą. Lotnictwo UCS reprezentują Gargoile. Nasze jednostki bez naszej ingerencji i bez problemu rozprawią się z wrogiem. My natomiast cały czas uważnie obserwujemy uciekający czas. Gdy dojdzie on do zera ruszamy Fangiem i podjeżdżamy do bazy wroga. Na około 7 sekund przed kolejnym deszczem wjeżdżamy w sam środek wrogiej bazy. Sekwencja odliczania się resetuje, na wrogą bazę spadają meteoryty, my uciekamy znów na środek planszy w celu oczekiwania następnego deszczu. Potem powtarzamy całą sekwencję ataku aż do momentu w którym z bazy wroga zniknie ostatni budynek. Wtedy musimy takim samym sposobem zniszczyć bazę na północnym wschodzie ( różowa kropka ). Jeżeli w czasie misji nasz Fang ulegnie trafieniu możemy naprawić go za pomocą artefaktów znajdujących się na środku mapy. Na planszy tej znajdują się tunele, ale oprócz kilku wrogich jednostek nic w nich nie ma.



Misja: Pod ostrzałem
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz bazę artyleryjską na północnym wschodzie, bazę na południowym zachodzie i jednostki w podziemiach. Fang musi uaktywnić transportery jednostek i przeżyć.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Baza która się tam znajduje jest niszczona przez artylerię. Przy życiu zostanie jedynie fabryka i może baterie. Zabierz swoje jednostki trochę na południe. Tam znajdują się artefakty pola siłowego w które wyposaż jednostki. Oprócz artefaktów znajdują się tam również 3 Tigery z plazmą i jeden z działkiem. Zniszczeniem ich powinny zająć się twoje Crushery. Podczas marszu w kierunku zejścia pod ziemię ( biała kropka ) napotkasz parę innych jednostek wroga. Zejdź pod ziemię i skieruj się prosto do wyjścia ( żółta kropka ). Na powierzchni napotkasz obronę złożoną z kilku Cargo Salamandrów i Gargoili. Gdy już ich zniszczysz skieruj się na północ do twoich transporterów jednostek ( ciemna niebieska kropka ). Podjedź do nich Fangiem, aby je uaktywnić. Teraz będziesz mógł zniszczyć artylerie ( fioletowy prostokąt ). Podleć twoimi transporterami od północnej strony wzgórza, podnieś znajdujące się na nim Grizzli i czym prędzej zrzuć na elektrownie. Tak właśnie odetniesz prąd artylerią i wieżą A3. Teraz możesz przystąpić do odbudowy bazy. Zajmij cały teren złóż kopalniami, tak aby Termity nie mogły się do nich dostać. Następnie rozpocznij budowę jednostek. Zbuduj dwa Super Fightery z działkiem ( lub rakietami jak masz ), aby zniszczyć pozostałe wieże i artylerie. Transporterami oprócz Grizzli możesz także podnieść cztery Jaguary, które stoją przy wjeździe do bazy zaopatrzeniowej wroga ( fioletowa kropka ). Potem weź Fanga i Crushery aby zniszczyć jej zabudowania ( 8 wież A3 z działkami, centrum zaopatrzenia i elektrownia ). Potem możesz użyć transporterów jednostek, aby przetransportować „grupę Fanga” do bazy. Gdy już zbudujesz nowe jednostki udaj się do bazy UCS ( czerwona kropka ). Bazy tej bronić będzie kilka Panter z plazmą, CSów z plazmą i Gargoili. Obronę naziemną będzie stanowiło kilkadziesiąt małych wież. Po zniszczeniu standardowej bazy wejdź ponownie do podziemi, przeszukując je znajdziesz artefakty z kasą ( pomarańczowe kropki ). W podziemiach w każdej z „hal” będą siły wroga. Najczęściej będzie to jeden Jaguar i około 3-6 Tigerów lub Spiderów. W podziemiach najlepiej sprawdzają się jednostki z działem elektrycznym. Gdy już rozprawisz się z wrogiem możesz zutylizować jednostki ( nie można ich niestety wziąć do bazy ) i sprzedać budynki ( na szczęście kasa jest przelewana ).



Misja: New Hope
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Eskortuj konwój New Hopeów, fang musi przeżyć.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Zaopatrz Fanga i pięć New Hopeów w pola siłowe. Zaznacz twoje jednostki i skieruj prosto do zejścia ( biała kropka ) klikając na nim. W tej misji nie opłaca się podejmować walki z wrogiem, ponieważ jest go za dużo, lepiej skorzystać z wysokiej szybkości Fangów. Gdy już twój Fang dojedzie do zejścia i zejdzie do tuneli każ mu pojechać do wyjścia z nich ( żółta kropka ) klikając przed wyjściem na powierzchni. Tam możesz poczekać na resztę konwoju. Następnym ruchem jest kazanie konwojowi udać się do celu podróży ( ciemno niebieska kropka na mapie ) klikając koło wjazdu do bazy. Następną czynnością jest czekanie. Do bazy dojechać powinien Fang i 4 New Hopey. Na mapie widać wyraźnie, że można pojechać krótszą drogą – niestety jest ona zaminowana. 


Misja: Śmiercionośne zabawki
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz działa plazmowe.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Spokojnie przywozimy tam wszystkie jednostki z bazy głównej. Zaznaczamy je i ruszamy do pierwszego działa plazmowego ( czerwona kropka ). Po drodze UCS nie będzie stawiać oporu. Gdy wyjdziemy na otwarty teren koło działa będziemy musieli zniszczyć około 3 Jaguarów i parę Gargoili. Koło samego działa ustawionego na górce stać będzie elektrownia, 4 wieże A3 z działkami i parę Cargo Salamandrów z plazmą przeciwlotniczą. Gdy zniszczysz pierwsze działo – ruszaj na drugie ( różowa kropka ). Jego obrona, usytuowanie i infrastruktura będą identyczne jak u poprzedniego. Zniszcz je i ruszaj dalej na ostatnie działo ( jasna zielona kropka ). Gdy wejdziesz na południowo zachodnią polanę przywita cię parę Jaguarów i Panter. Nie stanowią one zagrożenia dla twoich Fat Girl z działami elektrycznymi. Ostatniego działa bronić będą 3-4 Grizzlich, Jaguar lub Pantera, Spider. Gdy będziesz toczył z nimi walkę możesz stracić ze dwie jednostki – ogólnie nic strasznego. Koło działa znajduje się maleńka baza zaopatrzeniowa, którą możesz zniszczyć lub nie. Działo będzie wyglądać tak jak poprzednie, tyle że obstawione będzie CSami z plazmą przeciwlotniczą. Gdy zakończysz misję nie opłaca się wracać taki kawał na północ, lepiej zbuduj nową strefę lądowania na południu ( nie zapomnij jej aktywować ).



Misja: Konwój
Przeciwnicy: Brak
Cel misji: Zabezpiecz drogę konwoju
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Naszym zadaniem jest odnalezienie min i odgrodzenie ich od trasy przejazdu konwoju, mamy na to niewiele czasu. Konwój zmierza do bazy na południowym wschodzie ( żółta kropka ). Różową linią zaznaczyłem przypuszczalną trasę konwoju ( może ona ulec zmianie zależnie od ogrodzenia min ). Białym kolorem zaznaczyłem miny które trzeba odgrodzić. Gdy już to zrobisz czekaj cierpliwie aż konwój ruszy i módl się aby nie zmienił kursu.



Misja: Pierwszy pierścień
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz dwie bazy UCS, zbuduj w kraterach obu baz dwie elektrownie ksylitowe i kolanię.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Jest to pierwsza z czterech bardzo prostych lecz długotrwałych misji podczas których stan twojego konta spokojnie dojdzie do 2.000.000 cr. Na teren misji przywozimy cały nasz arsenał. Budujemy tam centrum zaopatrzenia, elektrownię i baterię. Na złożach stawiamy mnóstwo kopalń. Wróg nie zaatakuje więc nie musisz się spieszyć. Gdy już będziesz gotowy weź swoje jednostki i ruszaj w stronę białego okręgu. Jest to miejsce przejściowe na którym obaj wrogowie mają swoje budynki. Czerwonym i różowym okręgiem zaznaczyłem właściwy teren baz wroga. Obrona oby dwóch baz jest taka sama i wygląda następująco: parę jednostek naziemnych ( Tigery, Spidery i Cargo Salamandry ), parę Gargoili i kilkadziesiąt małych wież. Na obrzeżu kraterów w którym mamy zbudować elektrownie i kopalnię są wieże A3. Wszystkie wieże są wyposażone w działko 20 mm. Infrastruktura baz wygląda następująco: kilka fabryk pojazdów cywilnych i wojskowych, kilka rafinerii, parę innych budynków i dziesiątki elektrowni. Jeżeli masz Fat Girle z działami elektrycznymi i lekkimi rakietami, i są one wyposażone w pola siłowe, to przejście tej planszy nie powinno spowodować strat w twoim inwentarzu. Gdy zniszczysz bazy w kraterach na ich terenie wybuduj po dwie elektrownie ksylitowe i kopalnię. Na terenie misji znajdują się tunele, ale oprócz paru jednostek wroga nic w nich nie ma. Przed zakończeniem misji możesz wydobyć złoża do końca i sprzedać niepotrzebne budynki.



Misja: Drugi pierścień
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz trzy bazy UCS, zbuduj w kraterach baz po dwie elektrownie ksylitowe i kolanię, wydobądź 40.000 cr.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Jest to druga z czterech bardzo prostych lecz długotrwałych misji podczas których stan twojego konta spokojnie dojdzie do 2.000.000 cr. Na teren misji przywozimy cały nasz arsenał. Budujemy tam centrum zaopatrzenia, elektrownię i baterię. Na złożach stawiamy mnóstwo kopalń. Wróg nie zaatakuje więc nie musisz się spieszyć ( opis zaczyna się tak samo jak przy poprzedniej misji, ponieważ są one niemal identyczne ). Gdy już będziesz gotowy weź swoje jednostki i ruszaj w stronę czerwonego okręgu, który oznacza teren pierwszej bazy wroga. W tej misji nie warto używać transporterów amunicji, ponieważ zostaną zniszczone podczas przelotu nad bazą centralną ( nie da się tego uniknąć ). Pierwsza baza ( jak i pozostałe ) jest identyczna jak w poprzedniej misji, tj. dużo małych wież, parę wież A3, Tigery, Spidery, CS i od czasu do czasu Panter ( naprawdę jest ich tam mało ). Różnicę pomiędzy poprzednią a tą misją odczuwamy w tedy, gdy musimy się dostać do bazy centralnej ( zielony okrąg ). Aby to zrobić trzeba skorzystać z zejścia do tuneli ( biała kropka na mapie ). Potem przemieść się nimi do wyjścia ( żółta kropka ). Gdy będziesz wychodził nic cię nie zaatakuje – wyjście leży obok bazy. Gdy ją zniszczysz możesz załadować amunicję, a później udać się podziemiami do trzeciej bazy ( fioletowy okrąg ). W celu dotarcia tam użyj zejścia ( żółta kropka ) i wyjścia ( pomarańczowa kropka ). Jeżeli podczas trwania misji stracisz choć trzy jednostki to możesz uważać się za pechowca ( nie liczę gratisowych Lunarów i pojazdów cywilnych ). Po zniszczeniu baz możesz wydobyć złoża ( nie zapomnij o budowie elektrowni ksylitowych i kopalni w kraterach ) i sprzedać niepotrzebne budynki. Porada: jeżeli nie będziesz umiał zniszczyć którejś z wież A3 na obrzeżach krateru – zbuduj w nim gniazdo. Ono załatwi sprawę.



Misja: Trzeci pierścień
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz trzy bazy UCS, zbuduj w kraterach baz po dwie elektrownie ksylitowe i kolanię.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Jest to trzecia z czterech bardzo prostych lecz długotrwałych misji podczas której stan twojego konta powinien dojść do 2.000.000 cr. Na teren misji przywozimy cały nasz arsenał. Budujemy tam centrum zaopatrzenia, elektrownię i baterię. Na złożach stawiamy mnóstwo kopalń. Wróg nie zaatakuje więc nie musisz się spieszyć. Gdy już będziesz gotowy weź swoje jednostki i ruszaj w stronę czerwonego okręgu, który oznacza teren pierwszej bazy wroga. Pierwsza baza ( jak i pozostałe ) jest identyczna jak w poprzedniej misji, tj. dużo małych wież, parę wież A3, ( od czasu do czasu zdarza się nawet Forteca ) Tigery, Spidery, CS i od czasu do czasu Panter i Jaguar ( troszeczkę większa ich ilość niż poprzednio). Jednostki UCS nie są zaopatrzone w pola siłowe, co czyni je strasznie łatwym łupem dla twoich Fat Girl z działem elektrycznym. Zniszczenie jednej bazy nie powinno zająć ci więcej niż 15 min i jedną straconą jednostkę. Bazy najlepiej niszczyć w kolejności czerwona, fioletowa, biała ( nie narazi to zbytnio twoich transporterów amunicji ). Potem trzeba zbudować potrzebne budynki i koniec. Warto jednak jeszcze zejść do podziemi, co prawda oprócz trzech artefaktów z kasą ( nie podałem ich lokalizacji, bo korytarze są mocno poplątane, i po prostu nie pamiętam gdzie się znajdowały ) nie ma tam nic ciekawego, ale... trochę powyżej środka głównego pomieszczenia znajduje się zrobiony z kolumn napis. Zaznaczyłem go białym kolorem, odczytaj go sobie. Niezły kaprys twórców :-).



Misja: Czwarty pierścień
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz cztery bazy UCS, zbuduj w kraterach baz po dwie elektrownie ksylitowe i kolanię, wydobądź 60.000 cr.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Jest to ostatnia z czterech bardzo prostych lecz długotrwałych misji. Na teren misji przywozimy cały nasz arsenał. Budujemy tam centrum zaopatrzenia, elektrownię i baterię. Na złożach stawiamy mnóstwo kopalń. Wróg nie zaatakuje więc nie musisz się spieszyć. Gdy już będziesz gotowy weź swoje jednostki i ruszaj w stronę którejkolwiek bazy. Bazy czerwona, różowa, żółta i biała ( czyli wszystkie ) są standardową konstrukcją zabudowania znanego z poprzednich misji. Wyróżnia je tylko lekko zwiększona ilość ciężkich mechów i dość duża ilość pojazdów latających ( Gargoile i Baty). Bazy te są naprawdę bardzo łatwe do zniszczenia, więc się nie będę rozpisywał, powiem tylko, że podczas przejścia tych czterech misji straciłem ( nie licząc transporterów i gratisowych Lunarów ) cztery jednostki, wymyśliłem wszelkie dostępne wynalazki i na moim koncie zostało sporo ponad 2.000.000 cr. Podziemia na tej planszy są puste, więc nie trać czasu na ich przeszukiwanie. Gdy zaczniesz tą misję twój limit na nowe jednostki powiększy się o około 20.000 cr. Wykorzystaj go na budowę najlepszych Crusherów z ciężkimi i lekkimi działami elektrycznymi. Po zakończeniu tej misji czeka na ciebie prawdziwe wyzwanie, choć też nie za trudne.



Misja: Rewanż
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszcz cztery bazy UCS, budynki centrum kontroli muszą przetrwać.
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego niebieską kropką. Jeszcze przed jej rozpoczęciem zapakuj transporter najlepszymi jednostkami z twojej bazy głównej. Zaraz po rozpoczęciu misji zbierz jednostki jakie masz w bazie na terenie misji i wezwij transporter ( zrób to naprawdę szybko ). Jednostkami z bazy rusz na wschód, aby zniszczyć pierwszą z czterech wyrzutni plazmy „balistycznej”. Zaznaczone są one różowymi kropkami. Gdy zniszczysz tą na wschodzie rusz na północ, w tym czasie przyleci transporter. Rozpakuj go i przywiezionymi jednostkami rusz na południe. Nie przejmuj się tym, że twoja baza obrywa, załóż budynkom pola siłowe, to powinno je ochronić, aż do twojego powrotu. Gdy zniszczysz północne i południowe działo plazmowe szybko rusz na te zachodnie. Jeżeli wygrasz tą walkę z czasem i plazma nie zniszczy twoich centr kontroli możesz uważać się za wygranego. Dla twojej wiadomości podam, że jedno z dział może wystrzelić ( tylko jedno ). Zaraz po ich zniszczeniu powróć do swojej bazy, wokół centr kontroli zbuduj bastiony, i załóż im jakieś porządne uzbrojenie. Z bazy głównej przywieź resztę jednostek i ruszaj na bazy wroga. Bazy te nie różnią się zbytnio od tych z poprzednich misji. Dalej znajdują się w nich miliony małych wież i elektrowni. Tym razem jednak są tam jeszcze wieże A3, parę fortec i jednostki wroga. Liczba Panter i Jaguarów znacznie przewyższa Tigery. W bazach znajdują się także Grizzli i mnóstwo Gargoilów. Mimo tej obrony bazy te ( czerwony, różowy, biały i zielony okrąg ) są proste w zniszczeniu i powinniśmy zniszczyć je za jednym zamachem. Oprócz baz wróg również rozbudował miejsca w których były niegdyś wyrzutnie plazmy. Postawił on tam „pola wieżowe” składające się z małych i dużych wież A3 wyposażonych jedynie w działka 20 mm. Podczas niszczenia baz wroga pilnuj swojej bazy i odbudowywuj  obronę gdy będzie to konieczne. Gdy rozprawisz się z wrogiem to ( gratuluję ), przeszedłeś kampanię LC.


Wiadomości dodatkowe:

Poradnik dotyczy gry na łatwym poziomie trudności.

Kredyty jakie nazbieramy podczas trwania misji są po jej zakończeniu przekazywane do Luny, nie trzeba ich przewozić ręcznie używając Jowisza. Ponieważ całą gotówkę będziemy mieć w Lunie, a nie w bazie głównej, radzą przenieś fabryki i używać Luny jako bazy głównej.