Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego jasno-zieloną kropką na
mapie. W punkcie tym jest nasza strefa lądowania, centrum zaopatrzenia i dwa
transportery amunicji Mi-27 Bojar. Oczywiście znajduje się tam także konwój
składający się z 6 ciężarówek. Rozpoczynając misję naszym zadaniem jest
eskortować konwój do drugiej bazy ED oznaczoną ciemną zielono-niebieską kropką.
Trasa jaką przeprowadzimy konwój wiedzie ciągle drogą. Nie zbaczaj z niej !!!
Przywieź z bazy głównej co się da, rozkaż Bojarom transport amunicji i ruszaj.
Podczas marszu LC stawiać będzie niewielki opór. Na pewno dotrzesz na miejsce z
wszystkimi ciężarówkami – dodaje to dodatkową kasę bądź punkty. Gdy będziesz w
drugiej bazie ED, dołącz do swojego składu dwa czołgi oddane ci przez ochronę
tamtejszej bazy. Następnie wróć się do ruin między dwoma mostami. Dojedź
brzegiem rzeki do równiny. Tam zgromadź wojska i ruszaj na północ do bazy wroga
( jasno - niebieska kropka ). Pierwszym oporem będzie 5 gniazd i dość dużo
pojazdów latających. W bazie nie będzie pojazdów naziemnych. Po rozprawieniu się
z przeciwnikiem spakuj co się tylko da do transportera ( możesz sprzedać centrum
zaopatrzenia i elektrownię w celu uzyskania gotówki ), odleć i zakończ misję.
Misja:
Ratunek
Przeciwnicy:
UCS
Cel misji:
Odnaleźć tajne dane
Podrzędne cele misji:
Uratować szpiega
Klimat:
Zima
Misję ratunek zaczynamy w bazie oznaczonej zieloną kropką. Do dyspozycji
dostajemy dwa pojazdy ( skanery, wyglądające jak Neo ). Pokazują one odległość w
jakiej znajduje się zniszczony pojazd ze szpiegiem. Na jego odnalezienie mamy 12
godzin. W misji tej jedynym możliwym przeciwnikiem jest jeden bombowiec UCS,
który nadlatuje nad bazę ( wieże, które są już zbudowane załatwią sprawę ).
Skanerami należy znaleźć artefakt i wrócić do bazy. Nie mogłem podać jego
lokalizacji na mapie, ponieważ jest ona zmienna. Cała misja nie powinna trwać
dłużej niż 4 godzinny ( w grze ). Potem pakujemy skanery do transportera (
jeżeli chcemy ), i kończymy misję. Kolejne punkty i kasa na naszym koncie.
Misja:
Mongolia
Przeciwnicy:
LC
Cel misji:
Zniszczyć trzy bazy LC
Podrzędne cele misji:
Brak
Klimat:
Przedwiośnie
Misję Mongolia zaczynamy w miejscu zaznaczonym jasno zieloną kropką.
Nieopodal strefy lądowania znajduje się ( na razie nie nasza ) elektrownia i
centrum zaopatrzenia. Przywozimy z bazy nasze jednostki. Najlepiej jeżeli będą
to Pamiry z działem i Syberie z rakietami. Pierwszy cel to zlokalizować bazę
wroga na północy ( jasna niebieska kropka ). Do tego celu użyć możemy Bojara.
Gdy już znajdziemy bazę, helikoptery naszego sojusznika zrównają ją z ziemią.
Nam natomiast oddane zostaną powyższe budynki i odsłonią się dwie windy.
Następnym twoim ruchem powinien być zjazd do podziemi na północy ( jasna
czerwona kropka ). Tam znajdujemy dwa Gruzy ( biała kropka ), 10.000 cr, (
niebieska kropka ) i komputer uaktywniający pojazdy budowlane ( szara kropka ).
Następnie zmierzamy do drugiej windy ( ciemno czerwona kropka ), po drodze
niszcząc słaby opór wroga. W drugim podziemiu są cztery pomieszczenia, do
których musimy się dostać kopiąc tunel Gruzem ( czerwona linia ). W jednym
pomieszczeniu znajdziemy cr ( niebieska kropka ), w dwóch innych pola siłowe i
parę odmiennych artefaktów. W pomieszczeniu na południu znajduje się przycisk (
pomarańczowa kropka ), który zniszczy most i elektrownie LC. Wychodzimy na
powierzchnię, naprawiamy most na południu i niszczymy słabą bazę wroga ( ciemna
niebieska kropka ). Teraz musimy zbudować elektrownię i artylerię w miejscu
zaznaczonym ciemno zieloną kropką. Bojarem powoli odsłaniamy teren trzeciej bazy
( czrna kropka ), niszcząc budynek za budynkiem strzałami z artylerii. Nie
zapomnij o stałej obronie artylerii, LC będzie próbować ją zniszczyć. Po
wykonaniu zadania wszystkie jednostki pakujemy do transportera, sprzedajemy
budynki w celu odzyskania części pieniędzy, wszystko przewozimy do bazy,
gratuluję kolejnego zwycięstwa.
Misja:
Uzbekistan
Przeciwnicy:
UCS
Cel misji:
Przejąć kontrolę nad Cargo Salamandrem
Podrzędne cele misji:
Znisczyć kompleks elektrowni
Klimat:
Przedwiośnie
Misję zaczynamy w punkcie oznaczonym jasno zieloną kropką. Transporterem
przywozimy jednostki z bazy. Dobrze by było gdyby większość z nich była
uzbrojona w wyrzutnie rakiet. Proponowałbym Syberie. Laser nie będzie miał
większego znaczenia, ponieważ nie napotkamy zbyt wiele wrogich pojazdów. Już sam
początek misji rozpoczyna się małym szokiem. W miejscu zaznaczonym niebieską
kropką czekać na nas będą cztery fortece, osiem wież A3 i parę małych wież
obronnych. PAMIĘTAJCIE, nie opłaca się niszczyć fortec od razu, pierwszym
krokiem w takich przypadkach ( o ile się da ), jest ODCIĘCIE PRĄDU. Należy więc
zniszczyć transmitery energii, które znajdują się w pobliżu. Po rozprawieniu się
z obroną uzupełniamy amunicję ( artefakty ) i ruszamy na północny zachód. W
miejscu oznaczonym różową kropką czeka na was kolejna niespodzianka. Oto na
waszej drodze są miny, których nie idzie zniszczyć. Wycinamy więc trochę lasu i
możemy przejechać dalej. Trochę wyżej znajdują się ruiny, w których jest ukryte
30.000 cr ( artefakty ). Po przekroczeniu mostu odcinamy prąd kolejnym fortecom.
Nie wjeżdżaj od razu do kanionu w którym znajduje się Cargo Salamander ( żółta
kropka na mapie ), najpierw wjedź na górę, odetnij prąd tym wieżom, którym
umiesz, dopiero potem zmieć małe wieże na dole. Nie opłaca się niszczyć wież po
prawej stronie kanionu, strata czasu, amunicji i pojazdów. Gdy oczyścimy teren
przyjeżdżamy ciężarówką z pilotem, uruchamiamy CS i uciekamy do bazy głównej.
Pierwsze zadanie wykonane. Drugim zadaniem jest zniszczenie elektrowni. Gdy już
uzupełnimy amunicję i naprawimy jednostki możemy ruszyć na południe. Nie
zapomnij o zbudowaniu centrum zaopatrzenia ( na tym etapie misji jest już to
możliwe ). Jedyna droga to most koło pierwszych fortyfikacji. Na południu
znajduje się maleńka baza wroga ( jasno czerwona kropka ). Zniszczenie jej nie
powinno spowodować strat własnych. Jedyna obrona to trzy Tigery z działem 105
mm. Kompleks 7 lub 8 elektrowni znajduje się na górze ( ciemna czerwona kropka
). Jedyna droga to bardzo wąski przesmyk, znajdujący się zaraz nad bazą.
Elektrownie są obstawione wieżami i fortecami. Zniszczenie ich przyniesie
dodatkowe 10 pkt i 3000 cr. Nie jest to jednak potrzebne aby zakończyć misję. Po
udanej ( lub nie ) próbie ( oczywiście nie trzeba próbować ) zbieramy manatki i
spadamy do bazy głównej kończąc misję.
Życzę powodzenia w niszczeniu elektrowni, mi się to nie udało.
Misja:
Pakistan
Przeciwnicy:
LC
Cel misji:
Uwolnić żołnierzy, odbić przejęte czołgi
Podrzędne cele misji:
Zniszczyć wszystkie budynki wroga
Tajne cele misji:
Zniszczyć wszystkie jednostki wroga
Klimat:
Lato
Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką.
Do transportera pakujemy tylko Cargo Salamandra. Gdy już jesteśmy w strefie
lądowania, spokojnie udajemy się do teleportu oznaczonego jasno niebieską
kropką. Teleport ten przeniesie nas ciut niżej do punktu oznaczonego ciemno
niebieską kropką. Tam wjeżdżamy do kolejnego teleportu, który przeteleportuje
twojego CS do miejsca oznaczonego czarną kropką. Z tamtąd udaj się wzdłuż
czarnej linii, aż do czerwonego punktu, w którym znajduje się centrum dowodzenia
UCS. Uważaj przy tym na mechy, staraj się unikać ich ognia. Gdy już otrzymasz
zadanie dostarczenia pilotów do czołgów, skorzystaj z teleportu znajdującego się
pod centrum dowodzenia. Podjedź do czołgów ( ciemno zielona kropka ). Następnie
oczyść teren. W ten sposób przeszedłeś misję. Możesz jeszcze wypełnić dodatkowe
zadanie – zniszczenie wszystkich budynków wroga. Aby to zrobić przywieź
wszystkie jednostki z bazy głównej, gruza i trochę kasy. Zbuduj centrum
zaopatrzenia elektrownie i ... wolna amerykanka. Pamiętaj tylko, aby nie
niszczyć budynków różowych. Niszcz tylko te czerwone. Gdy zniszczysz wszystkie
budynki wroga to spełnisz drugie bonusowe zadanie. Gdy zniszczysz jednostki
przeciwnika to wypełnisz tajne zadanie premiowane punktami i kasą ( nie musisz
niszczyć Hydr ). W podziemiach nie ma nic ciekawego, służą one tylko do lepszej
komunikacji między bazami przeciwnika. Gdy już wszystko rozwalisz to pozbieraj
manatki i wracaj do domu.
Misja:
Europa Wschodnia
Przeciwnicy:
LC
Cel misji:
Odbić bazę z bronią nuklearną
Podrzędne cele misji:
Zniszczyć bazę LC na południowym zachodzie
Tajne cele misji:
Zniszczyć wszystkie jednostki wroga
Klimat:
Lato
Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką.
Do tego miejsca przywozimy jednostki z bazy głównej. Budujemy tam standartowo
elektrownię i centrum zaopatrzenia. Pokrzyżować nam plany starać się będzie parę
grupek moonów i lunarów. Gdy już odeprzemy ataki, jedziemy na południe do punkty
oznaczonego żółtą kropką. Ważne jest, aby objechać bazę wroga ( i tą przejętą ),
która zaznaczona jest białą kropką. Wjeżdżając od tyłu unikniemy dość mocnej
obrony w postaci 7 –8 bastionów, ponieważ odetniemy im zasilanie. Należy
pamiętać aby atakować w nocy, wtedy wystarczy zniszczyć budynek ( -nki )
„Bateria”, aby odciąć prąd. Obronę bazy będzie stanowiło również parę gniazd. Po
rozprawieniu się z fortyfikacjami czas przejąć budynki kompleksu nuklearnego. Do
tego celu użyjmy Tajgi z ulepszonym modułem naprawczym ( dwa takie pojazdy
dostajemy wraz z początkiem misji ). Okazuje się, że LC podłożyło bombę
zegarową. Aby ją dezaktywować zjeżdżamy jednym pojazdem do podziemi i
odszukujemy cztery artefakty ( czerwone kropki na mapie ). Po ich zabezpieczeniu
czas zająć się podrzędnymi celami misji. Baza LC znajduje się na wzniesieniu
oznaczonym jasno niebieską kropką. Bierzemy więc Bojara ( będą potrzebne ze 4 ),
odsłaniamy teren kawałek po kawałku bombardując go rakietami balistycznymi. Gdy
zabraknie rakiet budujemy most, aby przeprawić się na wyspę i dokańczamy dzieło
zniszczenia sami. Baza ta jest mała i słabo broniona, więc nie należy się bać.
Aby zaliczyć ten cel trzeba udać się jeszcze na północ ( ciemno niebieska kropka
na mapie ) i zniszczyć kompleks wydobywczy składający się z paru kopalni i 7
bądź 8 gniazd. Jeżeli podczas trwania misji zniszczymy wszystkie jednostki LC to
dostaniemy bonus ( kasa i pkt ). !!! Jeżeli na koniec misji sprzedasz wszystkie
budynki, które są pod twoją kontrolą ( za wyjątkiem strefy lądowania ), to
zarobisz ponad 100.000 cr !!!. Potem zostanie już tylko powrót do bazy i
rozkoszowanie się kolejnym zwycięstwem.
Misja:
Europa Zachodnia
Przeciwnicy:
UCS
Cel misji:
Odbić Wołgi z wyrzutnią rakiet balistycznych
Podrzędne cele misji:
Zniszczyć bazę UCS na południu
Tajne cele misji:
Zniszczyć wszystkie jednostki wroga
Klimat:
Lato
Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką.
Do tego miejsca przywozimy jednostki z bazy głównej. Mimo tego, że odliczanie
czasu trwa , jest go na tyle, żeby spokojnie szło przeprowadzić dwie takie
operację. W miejscu rozpoczęcia gry budujemy elektrownię i centrum zaopatrzenia.
Misja ta z pozoru wydaje się trudna, ponieważ od samego początku jej trwania
bazę naszą atakują mechy UCS ( Pantery ). Sposobem na obronę jest posiadanie (
koniecznie ) Kaukazów z ciężkim laserem i lekkimi rakietami. Na tym poziomie
rozgrywki jest już możliwe posiadanie Uralów, co też jest wskazane. Jeżeli
jesteście gotowi do ataku, to najlepiej zacząć go najazdem od tyłu ( niebieski
punkt na mapie ). Znajdują się tam elektrownie parę mechów i artyleria, która
skutecznie wyniszczyła by twoje jednostki podczas marszu do frontowego wejścia
bazy ( jasna czerwona kropka ). Po odcięciu zasilania i zniszczeniu artylerii,
należy dobrać się do bazy wroga, w której obroną będą dwie fortece i osiem wież
A3 ( które już nie działają ), parę małych wież i kilka mechów. Po zniszczeniu
tej obrony zostawiamy nasze jednostki ( niech dokończą rozróbę ), a my bierzemy
jakiś pojazd i schodzimy do podziemi w których znajdujemy kasę ( żółta kropka ),
przycisk uaktywniający Wołgi ( różowa kropka ) i jedno odcięte pomieszczenie do
którego możemy dokopać się Gruzem; niestety nic tam nie ma. Podczas frontalnego
ataku na ową bazę, przeciwnik będzie się starał zniszczyć nasze centrum
zaopatrzenia i pobliskie budynki. Najprawdopodobniej mu się to uda, więc lepiej
zbudować te budynki w poległej bazie UCS. Drugim naszym zadaniem jest
zniszczenie bazy na południu ( ciemna czerwona kropka ). Odpieramy więc ataki, a
potem ruszamy do boju. Bierzemy swoje jednostki ( w tym wyrzutnie rakiet
balistycznych ), podjeżdżamy do pasa torów kolejowych ( z tamtąd będą miały
zasięg nasze Wołgi ). Następnie poświęcamy Bojara, aby odsłonić bazę
przeciwnika. Proponuję rakietami zniszczyć elektrownie. Potem wjeżdżamy do bazy,
niszczymy parę mechów, które stanowią obronę i resztę budynków. W ten sposób
przechodzimy misję. Jeżeli podczas trwania misji zniszczymy wszystkie jednostki
to otrzymamy bonus ( 5.000 cr i 1 pkt ). Czarną kropką zaznaczyłem miejsce w
którym znajduje się artefakt z kasą ( 10.000 cr ). Potem, jak zwykle, zbieramy
co trzeba ( wszystko ), sprzedajemy budynki i wracamy do bazy.
Misja:
Afryka
Przeciwnicy:
UCS & LC
Cel misji:
Zniszczyć bazę UCS
Podrzędne cele misji:
Zniszczyć bazę LC
Klimat:
Lato
Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką.
W miejscu tym znajdujemy dobrze rozbudowaną bazę z elektrowniami, fabrykami,
centrum naukowym, zaopatrzeniowym, paroma małymi wieżami i kilkoma jednostkami.
Podczas tradycyjnego ściągania sprzętu na misję, budujemy Gruzem ok. czterech
kopalni ( na złożach na północy ), 4 rafineria, potrzebne elektrownie i
parenaście wież A3. Budujemy osiem Tajg TRN ( po dwie na kopalnie ) i
rozpoczynamy wydobycie. Wszystkim budynkom montujemy pola siłowe, uzbrajamy je w
ciężki laser i wyrzutnie lekkich rakiet. Wrogie jednostki będą atakować was
„często i gęsto”, jednak przy takiej obronie nie macie się czego bać. Przed
rozpoczęciem ataku na ogromne bazy wroga, które są nieomal połączone ( niebieski
kwadrat obrazuje powierzchnię bazy LC, a czerwony prostokąt – bazy UCS ), należy
się mocno uzbroić. Aby atak mógł odnieść skutek radzę: przeczekać wichurę, która
uniemożliwia lot, zużyć limit jednostek, budując tylko Urale ( 2x ciężkie
lasery i lekkie rakiety i 2x ciężkie rakiety i 2x artyleria – w proporcjach: ½ :
¼ : ¼ wyprodukowanych jednostek ), do swojego składu dołączyć kilka Tajg z
modułem naprawczym , sztandarem i generatorem zakłócającym. Bazy wrogów mają
wiele wież i artylerie. Aby nie stracić połowy jednostek podczas podjazdu do
bazy, nie wolno się zatrzymywać !!! Artylerie należy zniszczyć na pierwszym
miejscu. Ponieważ elektrownie rozsiane są po całej bazie, niemożliwością jest
odcięcie prądu, tak jak to miało miejsce w poprzednich misjach. Należy niszczyć
wszystko po kolei, dzielnie znosząc ogień wroga :-). Pojazdy, które bronią bazy
to: dla UCS Jaguary i Pantery w średnich ilościach, dla LC moony, Cratery,
czasem Crushery i Fangi, których jest dość sporo. Prawdopodobnie nie uda ci się
zniszczyć obu baz podczas jednego ataku, nie przejmuj się wtedy. Gdy rozprawisz
się z jedną nacją, druga przestanie cię atakować. Masz wtedy czas, aby założyć
ośrodki wydobywcze na terenach podbitej bazy ( aż roi się tam od złóż ) i na
złożach znajdujących się tuż pod twoją bazą. Po odbudowaniu armii zniszcz resztę
przeciwników, spakuj się i zakończ misję. Warto jeszcze dodać, że w podziemiach
bazy UCS znajduje się wiele artefaktów z kasą ( żółte kropki – jedna to około 3
artefaktów ). Niegłupim pomysłem jest doprowadzenie swojej armii do szczytowego
poziomu jeszcze przed zakończeniem misji. Powodzenia
Misja:
Floryda
Przeciwnicy:
UCS
Cel misji:
Zniszczyć obronę portu kosmicznego i przejąć go
Podrzędne cele misji:
Zniszczyć bazę UCS
Klimat:
Wulkany
Misję tą rozpoczynamy z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. Do miejsca
tego przywozimy całą swoją armię, która powinna się składać z Urali wyposażonych
tak jak w poprzedniej misji. Do tego składu dodać wypadałoby około pięciu
pojazdów naprawczych, z 5 sztandarów i 5 jednostek zakłócających. Przywiezionym
Gruzem budujemy centrum zaopatrzenia, z dwie elektrownie i parę wież A3
uzbrojonych w działka przeciwlotnicze. Gdy już mamy całą armię ruszamy w stronę
dużego jasno czerwonego punktu. Tam znajduje się baza z bonusowego zadania.
Podczas drogi napotkamy kilka lub kilkanaście Jaguarów i Panter, które starać
się będą nas zniszczyć. Nasze Urale wyposażone w najlepsze pola siłowe,
skutecznie obronią się przeciw plaźmie, a ciężkie lasery bardzo szybko rozprawią
się z robotami nieprzyjaciela. Atakować nas będą także Grizzly ( parę sztuk na
całą misję ) i Gargoile ( nie warto zawracać sobie nimi głowę ). Baza do której
zmierzamy na dość dobrą obronę, trzy elektrownie umieszczone są w jej centrum ,
a jedna na uboczu. Radzę, aby zająć się nimi na pierwszym miejscu ( oczywiście
najpierw trzeba zniszczyć kilka mechów ). Po odłączeniu prądu, wystarczy
zniszczyć kilka małych wież i Mamuta, aby niczego nie odbudował. Potem zajmij
się resztą budynków i termitami. Teleport, który nie działa ( po odłączeniu
prądu ), także zniszcz. Prowadzi on do dalszej części bazy ( mała jasno czerwona
kropka ). Znajdują się w niej jedynie: elektrownia i teleport. Aby się do nich
dobrać trzeba zbudować most nad szczeliną. Gdy już zniszczysz obie części bazy
to zaliczysz dodatkowe zadanie. Wtedy uzupełnij amunicję, napraw jednostki i
ruszaj dalej. Port kosmiczny jest oznaczony ciemną czerwoną kropką. Nie można
się do niego dostać, ponieważ jest oddzielony szczeliną. Jego obronę stanowią
baterie ( 3x4 ) artylerii znajdujące się po lewej i prawej stronie bazy i na
dolnym jej brzegu. Artylerie należy zniszczyć na pierwszym miejscu, zanim nie
narobi za dużo szkód. Baza broniona jeszcze jest przez kilka bądź kilkanaście
mechów ( między innymi Grizzli ), które podejdą do krawędzi szczeliny i będzie
je łatwo zniszczyć. W bazie tej są generatory niewidzialności, więc przydatny
jest chociaż jeden generator zakłócający na podwoziu Tajgi. Portu kosmicznego
będą bronić także wieże A3, małe wieże i parę fortec. Wszystkie te budynki można
bez problemów zniszczyć za pomocą artylerii na podwoziu Urala lub ewentualnie
Kaukaza. Podjeżdżając do krawędzi szczeliny artyleriami dosięgniemy
głębiej umieszczonych elektrowni. Gdy już obrona wroga nie będzie
wykazywała oznak życia budujemy most i dobijamy małe wieże umieszczone za portem
kosmicznym. Niszczymy też pozostałe budynki. W ten sposób zaliczamy pierwszą
część zadania. Pozostała jeszcze rzecz najważniejsza i zarazem najprostsza.
Należy przejąć port kosmiczny zabezpieczając artefakty zaznaczone żółtą kropką
na powiększonej mapie podziemi. Do każdego artefaktu prowadzi osobny zjazd (
niebieskie kropki ). Gdyby jednak zdarzyło się, że któryś ze zjazdów uległ
zniszczeniu, budujemy na jego miejscu windę. Po zabezpieczeniu artefaktów
pojawia się filmik. Lecimy na księżyc !!!
Misja:
Księżyc
Przeciwnicy:
LC
Cel misji:
Dostać się do podziemi centrum projektu Sunlight, przy czym agent Nimrod musi przeżyć
Podrzędne cele misji:
Brak
Klimat:
Księżyc
Misję tą rozpoczynamy z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. W tym
właśnie punkcie wylądowały nasze jednostki, składające się z pojazdu agenta
Nimroda i obstawy ( UFO ). Aby dostać się do podziemi cantrum kontroli projektu
Sunlight ( jasna niebieska kropka ) trzeba skorzystać z zejścia znajdującego się
w bazie LC na północnym wschodzie ( ciemna niebieska kropka ). Do tego miejsca
prowadzi tylko jedna droga, oznaczona czarnym paskiem. Ważne jest, aby szybko
wystartować i nie zatrzymywać się podczas marszu ( jeżeli się zatrzymasz zaraz
spadnie na ciebie deszcz meteorytów ), lecz dostosować prędkość marszu do
Nimroda. Pierwszą przeszkodą będzie grupka moonów z działami elektrycznymi (
czerwona kropka na mapie ). Przy ich niszczeniu nie wolno stracić więcej niż
jednego pojazdu ochrony. Następną zaś, ( żółta kropka ) parę gniazd. W miejscu
oznaczonym fioletową kropką znajdują się artefakty, jednak nie warto ich
zbierać, ponieważ jeżeli to zrobimy wyjedzie na nas grupka Crusherów. Należy
więc szybko opuścić tamten nie przyjemny teren. W miejscu oznaczonym białą
kropką znajdują się następne artefakty, dwa gniazda i dwa pojazdy przeciwnika.
Spada tam jednak deszcz meteorytów. Baza w której znajduje się zejście ma bardzo
silną obronę. Składa się ona z 4 artylerii i 7 bastionów. Aby zminimalizować
straty ( i tak będą one duże ) można: zatrzymać grupę przed miejscem w którym
spadają meteoryty. Wziąć jeden pojazd obrony, podjechać w miarę blisko bazy,
lecz nie za blisko ( lepiej nie wchodzić pod obstrzał rakiet z bastionów ),
zniszczyć Fanga i manewrować, omijając strzały artylerii. Po trzech salwach,
które wyda artyleria należy szybko zaatakować, torując sobie drogę prosto do
zejścia. Jeżeli w podziemiach znajdą się choć dwa pojazdy ochrony i Nimrod, to
już prawie wygrałeś. Zaraz koło zejścia ( ciemno niebieska kropka na mapie
podziemi ) czekać na ciebie będą trzy moony z działem elektrycznym. Gdy już je
zniszczysz ruszaj wzdłuż czarnej linii do szarej kropki. Właśnie tam znajduje
się podziemie centrum kontroli projektu Sunlight. Po drodze napotkasz jeszcze
parę pojazdów wroga, lecz będą to śladowe ilości. Gdy już Nimrod znajdzie się w
punkcie docelowym, wszystko na powierzchni wylatuje w powietrze, a ty wygrywasz
kampanię ED. Warto dodać, że pomarańczowa kropka na mapie powierzchni księżyca
to artefakt, który odsłania całą planszę. Gratulacje !!!
Wiadomości dodatkowe:
Poradnik dotyczy gry na łatwym poziomie trudności.
Podczas trwania kampanii warto zabezpieczyć swoją bazę główną i stację
badawczą. Najlepszym zabezpieczeniem jest zbudowanie kilku wież z działkami
przeciwlotniczymi. Należy to zrobić, ponieważ co jakiś czas miejsca te będą
atakowane przez Gargoile, a później nawet przez Baty ( bombowce UCS ).
Kredyty jakie nazbieramy podczas trwania misji są po jej zakończeniu
przekazywane: 50% do bazy głównej, 50% stacji badawczej, nie trzeba ich
przewozić ręcznie używając Ukrainy.