Misję tą rozpoczynamy z miejsca oznaczonego zieloną gwiazdką. Jednostką "Marcus Gordin" oraz innymi pojazdami bojowymi ruszamy w stronę
pierwszej z prawej strony czerwonej kropki. Tam znajduje się zejście do podziemi. Do tej grupy dołączamy pojazd budowlany Mamut oraz kilka
jednostek naprawczych. Do naszej drugiej placówki prowadzą dwie drogi, które obstawione są przez bazy LC oznaczone niebieskimi prostokątami
na mapie. Swoją grupę kierujemy w górę. Natrafiamy na zniszczony most po czym odbudowywujemy go. Zaraz za mostem znajdują się dwa bastiony.
W ramach rozrywki możemy je zniszczyć :) Następnie przed wrogą bazą staramy się zniszczyć kilka moonów z działem elektrycznym, po czym
Wystarczy, że skierujemy swoją grupę do naszej drugiej bazy. Placówka LC jest uzbrojona w wyrzutnie rakiet w dodatku bez naprowadzania :)
Strat więc nie powinno być ! W podziemiach mamutem kierujemy się wzdłuż żółtej kreski. Natrafiamy na zawalony chodnik, przez który musimy
się przekopać. Dostaniemy się do tunelu, w którym znajdują się różnego rodzaju "chaszcze" np. latarnie itp. Szkoda czasu żeby je niszczyć.
Wystarczy jak przekopiemy się do równoległego tunelu. Uwaga w podziemiach znajduje się kilka jednostek LC. Staramy się je zniszczyć po czym
ruszamy gordinem w stronę żółtego krzyżyka. Jednostka ta nie może ulec zniszczeniu ! Jak tylko znajdzie się na powierzchni następuje koniec
misji.
Zaraz po odparciu pierwszego ataku LC kopiemy rów wzdłuż żółtej kreski tak aby nie było przejścia. Tym sposobem jednostki naziemne wroga nie
dostaną się do naszej bazy, którą następnie uzbrajamy w dużą ilość wyrzutni rakiet. Wróg będzie atakował kilkoma Thunderami. LC skorzysta
też z generatorów wstrząsowych. Dlatego do podziemi wysyłamy ok. 6 Panter z Działami Plazmowymi. Nie pozostaje nic innego jak czekać. Po
upływie czasu następuje koniec misji.
Misję tą rozpoczynamy z miejsca oznaczonego zieloną gwiazdką. Początkowe jednostki kierujemy do bazy ED (Zielona kropka). Po dotarciu
tych pojazdów do celu w miejscu rozpoczęcia misji znajdzie się pojazd budowlany Mamut, który kierujemy do zniszczonej placówki ED.
W międzyczasie Panterami robimy miejsce pod budowę nowej bazy poprzez niszczenie ruin budynków. Po dotarciu Mamuta na miejsca pierwszym
budynkiem jaki zbudujemy będzie strefa lądowania. Po powstaniu naszej placówki odbędzie się atak UCS złożony z lotnictwa. Dlatego na
teren misji jak njaszybciej wysyłamy kilka jednostek z wyrzutniami rakiet. Po odparciu tego ataku wróg będzie próbował szczęścia jednostkami
naziemnymi. Najskuteczniejszą bronią będą Pantery z Działami Plazmowymi, których wyprodukujemy ok. 8. Celem misji jest zniszczenie wrogiej
placówki UCS oznaczonej: większym prostokątem - baza główna, mniejszym - linia obrony złożona z kilku Fortec i Wież. Do niszczenia głównej
bazy najbardziej odpowiednią bronią będzie oddział złożony z Panter uzbrojonych w Wyrzutnie Granatów. Zasięg tej broni pozwoli zniszczyć
szereg Dużych Wież bez narażania naszych pojazdów na ostrzał. Wróg będzie bronił się jednostkami naziemnymi i powietrznymi. Dlatego do
naszej grupy dołączamy kilka pojazdów z Wyrzutniami Rakiet. Po uporaniu się z wrogą bazą spakuj się i zakończ misję.
Zaraz po rozpoczęciu misji staramy się uszkodzić most oznaczony żółtą kreską tak aby nie było przejazdu. Następnie budujemy bazę i
sprowadzamy jednostki z wyrzutniami rakiet. ED będzie atakowało kilkoma śmigłowcami typu Thor. Ze strony czołgów nic nam nie będzie groziło
(uszkodzony most :). W między czasie opracowujemy technologię Generatora Maskującego. Po jej wynalezieniu produkujemy ok. 8 Jaguarów z
działami plazmowymi i 4 z tą samą bronią + Genterator maskujący. Powstałą grupę zaznaczamy i zmieniamy tryb świateł z "Auto" na "wyłączone".
Generator ten działa tylko wtedy jak jednostka ma wyłączone światła !!! Po tych czynnościach przed uszkodzonym mostem ustawiamy rządek Jaguarów.
Następnie odbudowujemy most. Wrogie pojazdy masowo będą próbowały się przedostać do naszej bazy. W tym momencie niewidzialne Jaguary będą
niszczyć czołgi ED. Po "rozkorkowaniu" mostu pojazdami bojowymi ruszamy pod bazę ED. Wrogie radary skutecznie będą sprawiać, że nasze
Jaguary staną się widzialne. Dlatego do rozwalenia Radarów najlepsze będą jednostki z Wyrzutnią Granatów. Następnie stopniowo równamy
bazę ED. Po zniszczeniu ostatniego budynku będzie ukazany marsz naszego oddziału do bazy UCS, która po ich dotarciu ulegnie całkowitemu
zniszczeniu. Po tym następuje koniec misji. Dlatego najlepiej: wydobyć wszystkie surowce w tym złoże oznaczone żółtą kropką, spakować
wszystkie jednostki bojowe oprócz jednej i wysłać je do bazy głównej. Pozostałym mechem niszczymy ostatni budynek.
Misję rozpoczynamy z miejsca oznaczonego zieloną gwiazdką. Tam też wybudujemy swoją nową bazę. Ogromnym minusem jest fakt, że nie ma kontaktu
z bazą główną. Surowce w tej misji powinny nam wystarczyć. Dodatkowe niewielkie złoże znajduje się w miejscu żółtej kropki. Po wybudowaniu
bazy produkujemy ok. 10 Jaguarów z działami plazmowymi w tym 5 z tą samą bronią + Genterator maskujący - podobnie jak w poprzedniej misji :)
Ustawiamy wyłączone światła i atakujemy bazę UCS oznaczoną czerwonym prostokątem. Niszczymy kilka wieżyczek i wycofujemy się. Po jakimś
czasie będzie pokazane jak LC niszczy bazę UCS. Następnie otrzymujemy rozkaz zniszczenia Lunar Corporation. Ich jednostki, które rozwaliły
UCS najdą na naszą placówkę. Po odparciu ataku wroga ruszamy pod bazę LC i stopniowo ją niszczymy. Wróg będzie ją stale odbudowywał,
dlatego do naszych Jaguarów dołączmy kilka jednostek z bronią przeciwlotniczą. Najlepiej żeby były to Cargo Salamanry z Plazmą PL. Inne bronie
wymagają uzupełniania amunicji. W tej misji jest to nie możliwe, ponieważ cały czas wieje silny wiatr, który skutecznie blokuje wszystkie
jednostki powietrzne. Jak tylko zniszczysz wrogą bazę oraz wszytkie jednostki następuje koniec misji. Do momentu zniszczenia UCS przez LC,
UCS będzie atakować za pomocą stacjonarnego działa plazmowego. Jego celem w pierwszej kolejności jest Elektrownia Atomowa. Podzczas ataku na
LC pierwsze najlepiej rozwalać Criony z Artylerią Plazmową. Jednostki te mogą zrobić niezłe spustoszenie w naszej armii !!!
W miejscu oznaczonym czerwoną kropką znajduje się nasza baza. Rozbudowywujemy ją i tworzymy dużą ilość jednostek bojowych. Najlepszą bronią
będą Jaguary z Działami Plazmowymi i Generatorami Maskującymi. Na lotnictwo - Cargo Salamander z PPL (Plazmą przeciw lotniczą). Celem
tej misji jest przejęcie konwoju, który nie wiadomo kiedy się pojawi. Być może wcale !!! I w tym tkwi problem :( Sytuacja jest bezsensowna
każde ujawnienie się wrogowi kończy misję niepowodzeniem. Wszytko byłoby wporządku gdyby konwój pojawiał się zawsze o określonej porze np.
4 dni od rozpoczęcia misji. Tym czasem armia jest gotowa, wszystko zapięte na ostatni guzik, a konwoju nie ma ! Qmpel utknął w tej samej
misji co ja i miał ten sam problem - konwój się nie pojawiał. Nie wiem jakim cudem ale nareszcie przyjechał. Zaraz jak najszybciej
nagrałem ! Postanowiłem odegrać jakiś wcześniejszy sav i sprawdzić czy konwój pojawi się o tej samej porze. Niestety bez skutecznie !!!
Nie chciało mi się do tego dochodzić. I tak już przy tej misji straciłem kilka dni (oczywiście normalnych :) Odegrałem zbawienny sav i
przystąpiłem do wykonywania zadań. Konwój znajdował się pośrodku bazy ED i miał odjechać za kilka dni. Całą armią ruszyłem do wrogiej
placówki. Najpierw wyniszczyłem wrogie jednostki, a następnie zacząłem niszczyć budynki, których było dość dużo. Na szczęście udało mi się
wszystkie rozwalić łącznie z małymi wieżyczkami, które też się liczyły. Z chwilą zniszczenia bazy ED konwój przeszedł pod moją
kontrolę. Ujawnia się drugi wróg - LC. Ich baza znajduje się w miejscu oznaczonym niebieskim prostokątem. Pozornie ich baza jest trudna
do zdobycia ale z generatorami maskującymi to jest łatwe :) Po zniszczeniu bazy LC spakuj się i zakończ misję. Apropo tego powalonego konwoju.
Qmpel dostał zdołowania psychicznego a konwój się nie pojawił !!! Poratowałem Go savem. W późniejszych misjach też były ogromne komplikacje.
Doszedł w końcu do wniosku, że wersja jest zrąbana ! Być może TopWare wydało Łatkę.
Zraz po rozpoczęciu misji grupą jednostek bojowych ruszamy w stronę mostu oznaczonego żółtą kreską, który następnie niszczymy. Baza ED jest
odcięta i nie powinna nam przeszkadzać. Dlatego koncentrujemy się na niszczeniu placówki LC oznaczonej niebieskimi prostokątami. Tradycyjnie
najlepsze będą Jaguary z działami plazmowymi i generatorami maskującymi. Staramy się wyniszczyć jednostki, a następnie Centra Produkcyjne LC.
odcięcie prądu jest nie opłacalne ponieważ elektrownie rozrzucone są po całej bazie, a główny kompleks jest na wyspie oznaczonej mniejszym
niebieskim prostokątem. Niezbędny okaże się Cargo Salamander z PPL. Wróg będzie stale odbudowywał bazę. Mogą pojawić się posiłki wroga !
Dlatego staramy się wesprzeć naszą armię dodatkowymi Jaguarami. Jak tylko uporasz się z bazą LC zostaje jeszcze ED. Jedyna droga do ich
placówki jest zarośnięta drzewami. Dodatkowo mur blokuje przejście. Jak to zwykle bywa w takich przypadkach jednostki ED będą w zatłoczeniu
wysunięte. Ich wykończenie będzie bardzo proste :) Kilka Panter z wyrzutniami granatów skutecznie będzie pokolei eliminować wrogie pojazdy.
Jednak trzeba zwrócić uwagę na artylerie, żeby nie dosięgały naszych Panter. Jak tylko wyniszczysz pierwszą linię obrony utoruj sobie drogę
do bazy ED. Miny i posiłki wroga będą dodatkowym utrudnieniem. Szczególną uwagę trzeba zwrócić żeby nie podjeżdżać jednostkami zbyt blisko
morza na wysokości bazy ED. W zatoczce znajdują się łodzie podwodne z arsenałem nuklearnym :) Można jednak to na swój sposób wykorzystać ;)
małe wierzyczki ED rozlokowane są wzdłuż wybrzeża. Jak tylko zniszczysz wrogą bazę to wyskoczy komunikat o flocie ED, którą trzeba rozwalić.
Pojawi się ona w miejscu oznaczonym żółtym krzyżykiem. Nie zapomnij zniszczyć łodzi podwodnych. I najważniejsze ! Przed zniszczeniem
ostatniego statku wybuduj kilka obojętnych budynków poza obrębem naszej bazy, którą wyznacza zapora przeciwczołgowa. Gdy rozwalisz ostatni
statek to będzie pokazane jak wszystko co znajduję się w obrębie tej zapory ulegnie zniszczeniu. Wyskoczy komunikat, że ziemia
się trzęsie i trzeba się śpieszyć. Wszystko było by wporządku ale gdy z kolei wszystkie budynki ulegną zniszczeniu to wyskoczy komunikat, że
w tym momencie skończył się pamiętnik Marcusa Gordina... i przegrana. Błędne koło. Dlatego te wybudowane wcześniej budynki pozwolą zaliczyć
tą misję !!!
Po rozpoczęciu misji niszczymy dwa mosty oznaczone żółtymi kreskami. Budujemy nową placówkę, po czym produkujemy tradycyjnie Jaguary.
Do ich transportu na sąsiednią wyspę potrzebne będą transportery jednostek. Tworzymy "most powietrzny" poprzez wyznaczaenie transporterom
punktu startu (gdzieś na naszej wyspie) i punktu końca (najlepiej w bazie LC). Po skierowaniu mechów do wyznaczonego punktu startu
transportery automatycznie będą przenosić je na drugą wyspę w tym przypadku do bazy LC. Placówka Golan nie jest mocno uzbrojona. Dlatego
bez większych problemów ją rozwalimy. LC też będzie atakować. Uwagę trzeba zwrócić na grupę malutkich wysepek. Znajdują się tam rzędy
wierzyczek, które też trzeba zniszczyć. W miejscu oznaczonym żółtym krzyżykiem znajduje się miejsce, w którym pojwaiać się będą posiłki
wroga. W celach misji jest napisane, że trzeba zniszczyć bazę wroga. Okazuje się, że jednostki Golan też muszą ulec zniszczeniu. Niezbędne
okażą się radary. Wróg będzie używał generatorów maskujących. W miejscu oznaczonym różowym krzyżykiem mogą znajdować się zamaskowane
jednostki wroga. Jeśli ich zniszczenie nie przyniesie efektu sprawdź jeszcze raz miejsce pojawiania się posiłków, być może przyszły nowe.
Rozwal je i przy odrobinie szczęścia zakończysz tą misję ;)
Po rozpoczęciu misji budujemy bazę. Tworzymy dość duży oddział złożony z Jaguarów oraz Panter z wyrztutnią Granatów. Do grupy dołączamy
pojazd budowlany Mamut. Powstałą armię kierujemy w stronę bazy ED. Jedyna droga do placówki Golan prowadzi przez 3 położone zaraz koło
siebie mosty oznaczone żółtymi kreskami. Po pierwszym ataku ED mosty te ulegają zniszczeniu. Po dotarciu naszych oddziałów do bazy ED
kierujemy je w dół do miejsca oznaczonego zielonym krzyżykiem. Tam postawimy bazę zaopatrzeniową. Następnie Panterami z wyrzutnią granatów
przybliżamy się jak najbliżej wrogiej bazy oczywiście z toważystwem generatorów maskujących, ponieważ wróg dysponuje podobną bronią i mógłby
nas rozgromić. Wyrzutnie granatów będą skutecznie niszczyć wystawione jednostki wroga, a także budynki. Bliskość bazy dostawczej przyśpieszy
niszczenie. W między czasie odgradzamy miejsce oznaczone pierwszym z prawej żółtym "+", ponieważ tam będą pojawaić się posiłki wroga.
Następnie transporterami jednostek przenosimy Jaguary w najbardziej wysuniętą od prawej strony mapy część wrogiej bazy zaczynając pierwsze
od pojazdów maskujących. Po przeniesieniu dużego oddziału pokolei niszczymy wrogą bazę. Warunkiem zaliczenia misji jest zniszczenie
wszystkich budynków i jednostek. Dodatkowe posiłki wroga będą się pojawiać w miejscu pierwszego od dołu żółtego "+". Jednostek wroga będzie
bardzo dużo. Z lewej strony bazy Golan znajdują się rządki wieżyczek. Po zniszczeniu wszystkich jendostek i budynków następuje koniec misji.
I oto nadeszła najtrudniejsza misja w grze doprowadzająca do zdołowania psychicznego ale do przejścia !!! Liczy się każda sekunda.
Sprawa wygląda następująco: cała dolna strona mapy do "rzeki lawy" oddzielającej naszą bazę jest opanowana przez Golan. We wszystkich
zakątkach znajduje się choćby głupia wieżyczka. Kolejnym utrudnieniem są pojawiające się posiłki wroga w dwóch miejscach oznaczonych żółtymi
"+". Są one ogromne !!! ok. 50 Jaguarów z Działami plazmowymi (przy górnym "+") i ok. 25 Jaguarów z Poczwórnym działem 120 mm. (przy dolnym).
Jeśi nie używałeś czegoś takiego jak korekcja gamma to wejdź do opcji i rozjaśnij trochę grę. Ułatwi to sprawę. Na początku tej misji wróg
będzie nas atakował. Najlepiej wykonać takie czynności: w miejscu oznaczonym niebieską kreską wykopać rów tak aby nie było przejścia do
naszej bazy. Po drugie zniszczyć most oznaczony żółtą kreską, a w miejscu zielonej kropki postawić oddział złożony z Jaguarów koniecznie z
radarami i generatorami maskującymi. To będzie jedyna droga do naszej części planszy. Teraz kolejność: Zaraz na początku misji jak
najszybciej we wszystkich fabrykach pojazdów bojowych produkujemy Jaguary. Połowa z nich ma mieć generatory maskujące i radary. W FPC
(fabryka pojazdów cywilnych) tworzymy transportery jednostek. Pojazd budowlany Mamut kierujemy do niebieskiej kreski, tam kopiemy rów.
Wyprodukowanymi Jaguarami przeprawiamy się przez most oznaczony żółtą kreską po czym go niszczymy. Nie zapominamy ustawić im wyłączonych
świateł w celu stałego zamaskowania. Następnie atakujemy bazę Golan w okolicy górnego żółtego "+". Jak tylko wykopiemy Mamutem rów blokujący
dostęp do naszej bazy wycofaj go. Następnie Mamutami wykop kolejny rów tworząc klatkę wokół miejsca pojawiania się posiłków oznaczonego górnym
żółtym "+". Im szybciej to zrobisz tym lepiej. Dopilnuj aby w fabrykach produkowała się kolejna seria Jaguarów. Ustawisz ją w miejscu zielonej
kropki. Jak tylko uda ci się odgrodzić ten teren to sprowadź tam kilka jednostek z radarami i GM (Generator maskujący). Następnie wyprodukuj
ok. 30 Gargoili z działem plazmowym. Najlepiej żeby były bez pola siłowego (taniej wyjdzie). Surowców musi starczyć na inne inwestycje.
Gargoile sprowadź nad oddzielony rowem teren. Wrogie jednostki odsłonięte przez zamaskowany pojazd z radarem będą stopniowo niszczone przez
Gargoile. Warunkiem zaliczenia tej misji jest także eliminacja wszystkich jednostek i budynków wroga. Następnie oddzielamy drugie miejsce
oznaczone dolnym żółtym "+". Jak tylko będzie dotępna artyleria to budynki tego typu stawiamy w miejsce oznaczone niebieskim "+". Zaraz
obok budujemy centrum zaopatrzeniowe. Cały czas najepiej grać przy częstym użyciu pauzy. Zwiększy to liczbę wydawanych rozkazów w czasie,
którego na dodatek jest o 17 godz. mniej niż pisze !!! Dlatego artyleriami udeżamy w najbardziej nie dostępne i silnie zabudowane miejsca.
Jaguarami wspomagamy artylerie. Żeby zaliczyć misję musisz zadbać aby przed rozwaleniem ostatniego budynku lub jednostki posiłki wroga
były zniszczone. Wszytko powyżej opisane w praktyce jest trudniejsze do wykonania :( Jeszcze jedna rada - po każdej (według ciebie) udanej
akcji rób savy. Przydadzą się one później ! Jak tylko rozwalisz Golan następuje koniec misji, kampani, a właściwie całej gry ! No i oczywiście
film na końcu :) Gratulacje !!! Zaliczyłeś Earth 2150 - Lost Souls Kamapnia UCS.
Wiadomości dodatkowe:
Poradnik dotyczy gry na normalnym poziomie trudności.
Dla ułatwienia na tej stronie można ściągnąć stan gry pod koniec każdej z powyżej opisanych misji. Aby skorzystać z tego należy:
ściągnąć i ropzakować plik zip po czym 2 pliki *.sav wrzucić do katalogu lost_souls\players\(nazwagracza).UCS\*.*