Wszelkie pytania dotyczące Earth 2150 kampania LC proszę kierować do Marxusa !

--- Powrót do strony głównej ---


Laboratorium Acme 1 Ural Himalaje
Arktyka Kamczatka Kanada
Bajkał Laboratorium Acme 2 Laboratorium Acme 3
Amazonka Wielkie Jeziora Madagaskar
Australia - Sojusz z UCS Mozambik - Sojusz z UCS Rio de Janerio - Sojusz z UCS
Lesoto - Sojusz z UCS Rio de Janerio - Sojusz z ED Indie - Sojusz z ED
Egipt - Sojusz z ED Kongo - Sojusz z ED Lesoto - Sojusz z ED
Peru Amazonia Andy



Misja: Labolatorim Acme 1
Przeciwnicy: brak
Cel misji: Przejść wszystkie testy.
Klimat: Zima

Misję rozpoczynamy w czerwonym punkcie. Aby ją przejść wystarczy przywieść Fanga i postawić go w zielonym punkcie (na drugim "torze" obok Moona). Reszta odbędzie się automatycznie. Po skończeniu wszystkich testów wkładamy Fanga do Jowisza i kończymy misję.



Misja: Ural
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Przesłać 20'000 CR na budowę statku ewakuacyjnego
Klimat: Zima

Czerwony punkt to miejsce lodowiska. Zielony to baza ED. Najlepiej przysłać swoje wszystkie jednostki i postawić je koło lotniska, a np. transportowcem amunicji odkryć złoża i postawić kopalnię wysyłającą CR to kosmosu. Dla bardziej ambitnych: przed wydobyciem złóż można zrównać z ziemią bazę ED. Znajduje się w niej kilka Pamirów z jednym działem 108mm i małych wież z działkiem 20mm. Na koniec pakujemy wszystko do Jowisza i wracamy do bazy głównej.



Misja: Himalaje
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Przesłać 20'000 CR na budowę statku ewakuacyjnego
Klimat: Zima

Misję rozpoczynamy w czerwonym punkcie. Niebieska to złoża , natomiast zielona baza ED. Aby przesłać 20'000 CR musimy zniszczyć bazę wroga. Jej obrona to 4 małe wieże z podwójnymi działkami 20mm i kilka Pamirów z pojedynczymi działami 108mm. Po zniszczeniu wroga budujemy kopalnie i wydobywamy co trzeba i kończymy misję.



Misja: Arktyka
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Dostarczyć traktat do bazy UCS
Fang musi wrócić do bazy głównej
Klimat: Zima

Misję rozpoczynamy w niebieskim punkcie, baza UCS do której musimy dojechać Fangiem to czerwony punkt. Zielona kropka to baza ED, a seledynowa to kopalnie należące także do ED. Niebieska trasa to najlepsza z możliwych, gdy dojedziemy do kopalń i zbliżymy się do bazy wroga przyjadą nas przywitać Pamiry, w liczbie 10 a nieco dalej kolejne 6. Trochę dalej przy umocnieniach ED (zielone kreski) pojawią się 2.(wszystkie będą miały pojedyncze działa 108mm) Umocnienia na naszej trasie to 5 małych wież z podwójnymi działkami 20mm. Całą tą drogę można przebyć na dwa sposoby: Pierwszy, trochę kamikadze, ale działa. Po prostu bierzemy Fanga i nie zwracając na jednostki wroga jedziemy do bazy UCS i wracamy do bazy głównej. Drugi, troszeczkę więcej grania, tak samo jak sposób pierwszy, tylko rozwalając wszystkie jeżdżące jednostki wroga. :).



Misja: Kamczatka
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Zniszczyć Centrum naukowe ED
Klimat: Zima

Misję zaczynamy w miejscu niebieskiej kropki. Bazy ED to kropki zielone i czarne. Centrum naukowe jest w bazie na południu. Najpierw niszczymy bazę zieloną. Na przywitanie ED postawiło 4 małe wieże z 20mm działkiem, potem 4 duże wieże z pojedynczym działem 108mm. A po bazie jeżdżą sobie Pamiry z działami pojedynczymi 108mm oraz Syberiie z rakietami. Pamiętać należy że na północy tej bazy znajdują się małe wieże z działkiem 20 mm, jest ich 7. Gdy już zniesiemy wroga i postawimy tam nasze kopalnie mobilizujemy siły i ruszamy na bazę czarną. Ważne jest aby mieć dużo jednostek z rakietami, ponieważ gdy wejdziemy do bazy wroga zakryje nas chmara Kozaków. Obrona tej bazy będzie się składać w środku z: 2 dużych wież z podwójnymi działami, 2 małych wież z działkami pojedynczymi 20mm oraz 2 Bunkry z działami pojedynczymi 108mm na południu zaś znajdują się 2 bunkry z działami 108mm oraz 3 małe wieże. Po zniszczeniu całej bazy pakujemy jednoski do Jowisza i kończymy misję.



Misja: Kanada
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Dostarczyć Mamuty do bazy UCS na południu
Musi przeżyć co najmniej jeden Mamut
Klimat: Przedwiośnie

Miejsce lądowania zaznaczone jest niebieską kropką. Musimy podjechać naszymi jednostkami trochę na północ, oraz spotkać i "przejąć kontrole" nad 3 mamutami, które będą jechały za Fangiem. Następnie jedziemy po ściśle określonej (jedynej) trasie. Najpierw przejeżdżamy przez 3 mosty, między nimi natrafimy na kilka Pamirów z pojedynczymi działami 108mm. Nie radzę po pierwszym moście jechać blisko brzegu, ponieważ czeka tam 7 Syberiii z pojedynczym laserem!!! Co może źle wpłynąć na ilość naszych jednostek oraz Fanga. Przed bazą wroga najlepiej poczekać na kozaki (będzie ich dosyć dużo) zniszczyć wszystkie, a potem prostu przejechać przez bazę wroga (albo zniszczyć tylko obronę: 4 bunkry z działami 108mm, 4 duże wieże 108mm oraz 2 małe wieże z podwójnymi działkami 20mm) i zgrupować się za nią, a następnie wybić wszystkie jeżdżące jednostki (Pamiry D 108mm oraz Syberiie R mogą się też pojawić Syberiie z laserem i wtedy musimy uważać żeby nie zniszczyli nam Fanga). Kolejna część podróży to tylko kilka Pamirów D 108mm i 2 małe wieże z działkami 20mm. Dostarczamy Mamuty na miejsce i wracamy do bazy głównej.



Misja: Bajkał
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Zniszczyć bazę ED
Klimat: Przedwiośnie

Misję rozpoczynamy w miejscu niebieskiej kropki. Najlepiej przed rozpoczęciem misji zapakować jednostki do Jowisza. A po rozpoczęciu misji od razu należy jechać na wroga. Będzie od jeszcze budował obronę. Gdy wejdziemy do bazy zaczynamy burzyć duże wieże, które się jeszcze budują i dostajemy komunikat o włączeniu samo destrukcji bazy ED. Czekamy aż zniknie baza wroga, następnie budujemy kopalnie, wydobywamy co się da i wracamy.



Misja: Laboratorium Acme 2
Przeciwnicy: brak
Cel misji: Przejdź wszystkie testy
Klimat: Wiosna

Misję rozpoczynamy w czerwonym punkcie. Aby ją przejść wystarczy przywieść Fanga i postawić go w zielonym punkcie (na drugim "torze" obok Moona) Tak samo jak w Laboratorium Acme 1 Wszystko byłoby w porządku, gdyby nasza jednostka nie wybuchła!!! :).



Misja: Laboratorium Acme 3
Przeciwnicy: Fang 
Cel misji: Przejdź wszystkie testy
Klimat: Wiosna

Tym razem do prototypowego Fanga dostała się zdrajczyni. Jedź do miejsca początku testów i zniszcz wrogą jednostkę. Nie pozwól jej zbytnio uciec, bo będziesz ją gonił po całej mapie (jest bowiem trochę szybsza).



Misja: Amazonka
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Przesłać 50'000CR na projekt
odeprzeć ataki wroga
Klimat: Wiosna

Misję rozpoczynamy w miejscu niebieskiej kropki. Mamy wysłać w kosmos 50'000CR; złoża znajdują się przy bazie, więc z tym nie ma problemu. Gorzej z Atakiem ED, który nie jest mały. Żeby jednostki wroga nie dotarły do bazy należy zniszczyć trzy mosty (zielone koła). Środkowy jest zaraz przy bazie więc nie będzie problemu. Pozostałe dwa są strzeżone. Tego na północy strzegą po jednej stronie: 4 duże wieże i 4 bunkry z podwójnym działem 108mm,, obok nich stoi elektrownia wystarczy ją zniszczyć, obrona przestanie działać i spokojnie możemy rozwalić most (klawisz a - przymusowy atak) Można to zrobić dyskretnie bez niszczenia po drugiej stronie kolejnych wież i bunkrów. (ale jeżeli komuś one przeszkadzają rozwalamy elektrownie i po sprawie). Most wysunięty najbardziej na południe jest podobnie strzeżony. Znajdują się przy nim 2 bunkry i 2 duże wieże z podwójnym działem 108mm oraz 8 małych wież z podwójnym działkiem 20mm, a po drugiej stronie 3 bunkry i 2 duże wieże z działem 108mm. Postępujemy podobnie jak w poprzednio, najpierw elektrownia a potem małe wieże. Gdybyśmy nie zdążyli to zaatakuje nas kolejno: 9 Pamirów D 108mm, 16 Syberii R, 12 Pamirów D 108mm oraz 13 Syberii R i 18 Pamirów D. Po wydobyciu złóż pakujemy jednostki i wracamy do bazy.



Misja: Wielkie Jeziora
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Eskortować jednostki UCS do ich bazy
Fang musi dotrzeć do bazy
Klimat: Wiosna

Na początku tej misji musimy zadecydować czy chcemy dalej przechodzić misje przeciwko lub razem z Neo. Aby przejść na stronę Neo naciskamy A i niszczymy jednostki UCS po czym wracamy do bazy. Gdy chcemy kontynuować sojusz z UCS eskortujemy jednostki do ich bazy. Na drodze napotkamy parę jednostek ED (zielone kropki), będą to Pamiry D 108mm, Syberie L i R. Po dostarczeniu UCS ich jednostek wracamy do bazy i kończymy misję.


Misje przeciwko Neo (sojusz z UCS):

 

Misja: Madagaskar
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Zniszczyć bazę ED
Klimat: Wiosna

Baza ED znajduje się na północy (zielona kropka), baza UCS na południu (czerwona kropka), nasza jest w środku (niebieska kropka). Baza przeciwnika jest strzeżona przez kilka małych wież z podwójnymi działami oraz 2 Bunkry. Jednostki w bazie to kilka Pamirów D 108mm i Dony L i Tajgi L z podwójnym laserem. Bierzemy wszystkie jednostki i wjeżdżamy do bazy od strony zachodniej. Rozwalamy, jeżeli zrobimy to dostatecznie szybko to może załapiemy się na jakieś surowce. Po zniszczeniu bazy ED Neo przejmie wszystkie jednostki UCS, będzie to kilka Gargoili z działkami 20mm (resztę rozwalą wieże UCS), nie będzie z nimi większego kłopotu. Wydobywamy wszystkie surowce i zbieramy się do bazy głównej.



Misja: Australia
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Zniszczyć bazę ED
Klimat: Wiosna

Baza ED znajduje się na południu (zielone koło), baza UCS na zachodzie (czerwona kropka), nasze lądowisko na wschodzie (niebieska kropka). Zaraz po rozpoczęciu misji można w bazie UCS spuścić parę kopań, oczywiście dla dobra projektu! :) Baza ED jest strzeżona przez parę małych wież z podwójnymi działkami 20 mm, dużych wież D 108mm i bunkrów D 108mm. Najlepiej wejść do bazy od tyłu, tam jest ona najmniej strzeżona. Po zniszczeniu ED (jeżeli to zrobimy dostatecznie szybko to załapiemy się na trochę surowców), standardowo jednostki UCS zostają przejęte przez Neo, będą znikome siły i w dodatku zdemolowane przez wieże UCS. Po kończeniu misji wydobywamy co się da, pakujemy jednostki i kończymy misję. 



Misja: Mozambik
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Zniszczyć bazę ED i bazę Neo
Klimat: Wiosna

Nasza baza znajduje się na południu (niebieskie koło), baza ED jest na północy (zielone koło), a baza Neo znajduje się po zachodniej stronie bazy ED . Atak rozpoczynamy od zniszczenia bazy Neo, która jest chroniona 10 mały wieżami z działkami 20mm, 2 bunkrami i 2 dużymi wieżami D 108mm. Należy najpierw zniszczyć elektrownię a potem szybko małe wieże, do dalszego rozwalania bazy ED należy zabrać się tak samo (najpierw elektrownie, potem szybko małe wieże). Przed misją możemy postawić kopalnie w miejscach w których znajdują się złoża (żółte kropki). Po zakończeniu misji pakujemy jednostki i wracamy do bazy głównej.



Misja: Rio de Janerio
Przeciwnicy: brak
Cel misji: Zniszczyć pojazd Neo
Klimat: Wiosna

W tej misji mamy zniszczyć Neo, na samym początku widzimy jak parę Tigerów niszczy sobie bazę UCS. Po odzyskaniu kontroli mobilizujemy siły i jedziemy rozwalić zbuntowane jednostki UCS. Po tym jedziemy w miejsce oznaczone zieloną kropką tam będzie się znajdować pojazd Neo bez żadnej ochrony. Po skończeniu misji pakujemy jednostki i wracamy do bazy głównej.



Misja: Lesoto
Przeciwnicy: ED
Cel misji: Zniszcz bazę ED
Klimat: Wiosna

Przed tą misją należy spakować jednostki do Jowisza, ponieważ zaraz po rozpoczęciu misji zostajemy zaatakowani przez ED. Standardowo, zielona kropka to baza ED, czerwona to baza UCS. Baza ED będzie słabo strzeżona, 2 duże wieże z działem 108mm i 5 małych wież z działkami 20mm, w środku bazy będzie także kilka małych wież. Po zniszczeniu ED następuje zerwanie sojuszu z UCS i dostajemy rozkazy zniszczenia ich bazy. "Brama" będzie strzeżona przez 2 fortece z działkami 20mm i kilka małych z działkami 20mm (w środku będzie jeszcze parę małych i dużych wież z działkami 20mm). Po zniszczeniu strażnicy rozwalamy małe wieże, a potem elektrownie. Po zniszczeniu bazy UCS pakujemy jednostki i wracamy do bazy głównej.


Misje z sojuszem z Neo (sojusz z ED):

Misja: Rio de Janerio
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Eskortować Neo do bazy UCS
Zniszczyć wszystkie budynki UCS
Klimat: Wiosna

Misję rozpoczynamy w miejscu niebieskiej kropki. Baza UCS znajduje się na południu (czerwona kropka). Na trasie do bazy przeciwnika natrafimy na kilka małych wież z działkami 20mm i Spiderów P i Tigerów P. Wjeżdżając do bazy należy zniszczyć znikomą obronę (kilka małych wież 20 mm). Gdy Neo wjedzie do bazy jednostki UCS znajdujące się na południe od bazy wroga ( 6 Spiderów P i 5 Panther P) Za ich pomocą niszczymy najpierw elektrownię, potem małe wieże 20mm i wracamy do bazy głównej.



Misja: Indie
Przeciwnicy: "ED"
Cel misji: Przesłać 50'000 CR na projekt
Klimat: Wiosna

Przed rozpoczęciem tej misji należy spakować najlepsze jednostki do Jowisza, ponieważ niedługo po rozbudowaniu przyjedzie "obrona terenów Indii". Nasza baza to niebieska kropka, pozostałe to miniaturowe "niby" bazy ED. Najlepszą strategią jest postawić po wschodniej i zachodniej stronie bazy po 3 strażnice z odpowiednim uzbrojeniem (np. tylko działa elektryczne) , do tego będziemy mieli wszystkie jednostki z bazy głównej. Więc siedzimy i czekamy aż surowce się wyczerpią. W międzyczasie (żeby nie było nudno :) będą przyjeżdżać posiłki wroga. Będą to "ciężarówki" i "czołgi" z działami i wyrzutniami rakiet w liczbie od 10-15. Po wysłaniu odpowiedniej ilości CR wracamy do bazy i kończymy misję.



Misja: Egipt
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Eskortować Neo do bazy UCS
Zniszczyć wszystkie budynki UCS
Klimat: Pustynia

Misję rozpoczynamy w miejscu niebieskiej kropki, baza UCS to czerwone koło. Przed bazą znajduje się teleport i elektrownia, a nad rzeką znajdują się umocnienia (czerwone kropki). Jeszcze przed rozpoczęciem można spakować jednostki do Jowisza i należy wziąć 5'000 CR, ponieważ na terenie misji na 99,9% zniszczą nam lądowisko, które potem można na szczęście odbudować. Na drodze do bazy przeciwnika natrafimy na minimalny opór, na końcach mostów znajdują się małe wieże 20 mm, a za mostami przywitają nas Tigery R i P. Teleport burzymy bez problemu nie ma tam żadnych zabezpieczeń. Do bazy wroga wjeżdżamy nie przejmując się jej obroną, gdy Neo wjedzie wszystkie budynki wybuchają. Należy tylko zniszczyć wszystkie jednostki i obronę nadrzeczną. Należy zacząć od elektrowni, a potem od małych wież. Po oczyszczeniu terenu budujemy lotnisko i wracamy do bazy głównej.



Misja: Kongo
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Przejąć centra kontroli.
Zniszczyć wszystkie budynki UCS.
Klimat: Wiosna

Misję rozpoczynamy w miejscu niebieskiej kropki, baza UCS to czerwony okrąg, centra wyrzutni to czerwona kropka. Zielona to umocnienia UCS, 2 fortece i 5 dużych wież z dziełkami 20mm. Gdy dojedziemy do wyrzutni plazmy (najlepiej przez wąwóz oznaczony zieloną kreską) okaże się, że nagle wybuchły i musimy zniszczyć UCS "ręcznie". Bazę należy zaatakować od zachodu (dokładnie zniszczyć małe wieże 20mm i elektrownię).Potem likwidować Gargoile latające nad naszymi głowami. Następnie elektrownię przy "bramie" bazy, w ten sposób działają już tylko małe wieże 20mm, a z nimi już nie ma problemu. Na żółto zaznaczone są złoża, które warto wydobyć. Po zakończeniu misji wracamy do bazy głównej. 



Misja: Lesoto
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszczyć bazę UCS
Klimat: Wiosna

Misję rozpoczynamy w miejscu niebieskiej kropki, baza ED to zielona kropka, baza UCS to czerwona. Przed misją należy rozsądnie zapakować jednostki na misję, ponieważ zaraz po jej rozpoczęciu zaatakują nas 3 Panthery P i musimy nieźle się spieszyć żeby nie zniszczyli nam lądowiska (można założyć pole siłowe dla zabezpieczenia). Obrona UCS to standardowo na "bramie" 2 fortece i kilka małych wież z działkami 20mm. Po wjechaniu do bazy, niszczymy elektrownie i po sprawie. W niszczeniu bazy znacznie pomaga ED, całkiem duże posiłki jak na SI. Po zniszczeniu bazy wroga Neo odchodzi od nas i zostaje zerwany sojusz z ED, więc musimy go zniszczyć. Baza to standardowo kilka małych wież z działkami 20mm. Po wydobyciu wszystkich złóż wracamy do bazy głównej i kończymy misję.


Po 5 misjach niezależnie od tego czy graliśmy z Neo czy też bez to fabuła jest taka sama:

Misja: Peru
Przeciwnicy: ED i UCS
Cel misji: Dostarczyć 100'000 CR do bazy głównej
Klimat: Wulkany

Misja: Amazonia
Przeciwnicy: ED i UCS
Cel misji: Dostarczyć 100'000 CR do bazy głównej
Klimat: Wulkany
 

Misja: Andy
Przeciwnicy: ED i UCS
Cel misji: Dostarczyć 100'000 CR do bazy głównej
Klimat: Wulkany

We wszystkich tych 3 misjach taktyka jest taka sama. Standardowo, niebieska kropka to miejsce naszej bazy, zielone koło to baza ED, czerwone koło to baza UCS. Budujemy bazę i następnie małą obronę. Zostawiamy w bazie kilka jednostek, a z resztą jedziemy na złoża (żółta kropka) i budujemy 3-4 kopalnie tak żeby kasa zaczęła szybko przybywać. Następnie broniąc złóż (co jakiś czas będzie przyjeżdżał gruz z ED z obstawą i cały czas będą przyjeżdżać minery z UCS) budujemy do końca obronę bazy, najlepiej otoczyć ją strażnicami stawiając jedną co 2 pola. A w miejscach silnie atakowanych podwójnie (pierwszy rząd podwójne działa elektryczne ciężkie i lekkie, z tyłu podwójne ciężkie wyrzutnie rakiet). Ewentualnie w Andach i Amazonii można jeszcze zbudować co jakiś czas strażnicę z miotaczami dźwiękowymi D4. Następnie zakrywamy złoża odpowiednimi kopalniami i otaczamy je strażnicami w podobny sposób co bazę. Gdy cała obrona bazy i złóż jest skończona (musimy pamiętać że takie rozbudowanie obrony pobiera dużo energii, więc trzeba mieć co najmniej 3-4 elektrowni słonecznych i 3-4 baterii) możemy przetransportować wszystkie jednostki koło złóż, a fanga zostawić w bazie. Tak przeczekujemy aż złoża się wyczerpią. Kończymy misję i zarazem całą kampanię LC.


 
Wiadomości dodatkowe:

Poradnik dotyczy gry na łatwym poziomie trudności.

Nie buduj obrony w bazie głównej - jesteś w niej bezpieczny jak u Pana Boga za piecem

Złoża wydobywaj do końca, nie pozwól, żeby coś się zmarnowało. Wydobyte kredyty musisz przesłać do bazy za pomocą transportera jednostek ( Albatros ). Jeżeli tego nie zrobisz kasa sama się nie przeleje z konta na misji do konta w bazie.

Wymyślaj zawsze wszystkie wynalazki i nie zostawaj w tyle za postępem techniczny. Kasy na misjach jest tyle, że spokojnie starczy ci na projekt "Mars", wynalazki, jednostki ( zawsze wykorzystuj limit ) i inne potrzeby.

Zawsze po skończonej misji przywoź jednostki z powrotem do bazy.

Nie buduj zbędnych budynków na misji. Fabryki są tam nie potrzebne. Baza na misji powinna składać się z: elektrowni, lądowiska, centrum zaopatrzenia, centrum wydobywczego ( rafineria i ewentualnie centrum transportu rudy ) i obrony ( jeśli jest konieczna ). Więcej budynków to strata kasy.

Zawsze zakładaj pola siłowe na budynki i uzbrajaj je jeśli to jest konieczne

Twórz grupy ze swoich jednostek - wtedy łatwiej je odnajdziesz.