Wszelkie pytania dotyczące The Moon Project kampania ED proszę kierować do Rosica !

--- Powrót do strony głównej ---


Syberia ratunek
mongolia uzbekistan
pakistan europawschodnia
europazachodnia afryka
floryda ksiezyc



Misja: Syberia
Przeciwnicy: LC
Cel misji: Eskortować konwój
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Zima

Misję tę rozpoczynamy z miejsca oznaczonego jasno-zieloną kropką na mapie. W punkcie tym jest nasza strefa lądowania, centrum zaopatrzenia i dwa transportery amunicji Mi-27 Bojar. Oczywiście znajduje się tam także konwój składający się z 6 ciężarówek. Rozpoczynając misję naszym zadaniem jest eskortować konwój do drugiej bazy ED oznaczoną ciemną zielono-niebieską kropką. Trasa jaką przeprowadzimy konwój wiedzie ciągle drogą. Nie zbaczaj z niej !!! Przywieź z bazy głównej co się da, rozkaż Bojarom transport amunicji i ruszaj. Podczas marszu LC stawiać będzie niewielki opór. Na pewno dotrzesz na miejsce z wszystkimi ciężarówkami – dodaje to dodatkową kasę bądź punkty. Gdy będziesz w drugiej bazie ED, dołącz do swojego składu dwa czołgi oddane ci przez ochronę tamtejszej bazy. Następnie wróć się do ruin między dwoma mostami. Dojedź brzegiem rzeki do równiny. Tam zgromadź wojska i ruszaj na północ do bazy wroga ( jasno - niebieska kropka ). Pierwszym oporem będzie 5 gniazd i dość dużo pojazdów latających. W bazie nie będzie pojazdów naziemnych. Po rozprawieniu się z przeciwnikiem spakuj co się tylko da do transportera ( możesz sprzedać centrum zaopatrzenia i elektrownię w celu uzyskania gotówki ), odleć i zakończ misję.



Misja: Ratunek
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Odnaleźć tajne dane
Podrzędne cele misji: Uratować szpiega
Klimat: Zima

Misję ratunek zaczynamy w bazie oznaczonej zieloną kropką. Do dyspozycji dostajemy dwa pojazdy ( skanery, wyglądające jak Neo ). Pokazują one odległość w jakiej znajduje się zniszczony pojazd ze szpiegiem. Na jego odnalezienie mamy 12 godzin. W misji tej jedynym możliwym przeciwnikiem jest jeden bombowiec UCS, który nadlatuje nad bazę ( wieże, które są już zbudowane załatwią sprawę ). Skanerami należy znaleźć artefakt i wrócić do bazy. Nie mogłem podać jego lokalizacji na mapie, ponieważ jest ona zmienna. Cała misja nie powinna trwać dłużej niż 4 godzinny ( w grze ). Potem pakujemy skanery do transportera ( jeżeli chcemy ), i kończymy misję. Kolejne punkty i kasa na naszym koncie.



Misja: Mongolia
Przeciwnicy: LC
Cel misji: Zniszczyć trzy bazy LC
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Przedwiośnie

Misję Mongolia zaczynamy w miejscu zaznaczonym jasno zieloną kropką. Nieopodal strefy lądowania znajduje się ( na razie nie nasza ) elektrownia i centrum zaopatrzenia. Przywozimy z bazy nasze jednostki. Najlepiej jeżeli będą to Pamiry z działem i Syberie z rakietami. Pierwszy cel to zlokalizować bazę wroga na północy ( jasna niebieska kropka ). Do tego celu użyć możemy Bojara. Gdy już znajdziemy bazę, helikoptery naszego sojusznika zrównają ją z ziemią. Nam natomiast oddane zostaną powyższe budynki i odsłonią się dwie windy. Następnym twoim ruchem powinien być  zjazd do podziemi na północy ( jasna czerwona kropka ). Tam znajdujemy dwa Gruzy ( biała kropka ), 10.000 cr, ( niebieska kropka ) i komputer uaktywniający pojazdy budowlane ( szara kropka ). Następnie zmierzamy do drugiej windy ( ciemno czerwona kropka ), po drodze niszcząc słaby opór wroga. W drugim podziemiu są cztery pomieszczenia, do których musimy się dostać kopiąc tunel Gruzem ( czerwona linia ). W jednym pomieszczeniu znajdziemy cr ( niebieska kropka ), w dwóch innych pola siłowe i parę odmiennych artefaktów. W pomieszczeniu na południu znajduje się przycisk ( pomarańczowa kropka ), który zniszczy most i elektrownie LC. Wychodzimy na powierzchnię, naprawiamy most na południu i niszczymy słabą bazę wroga ( ciemna niebieska kropka ). Teraz musimy zbudować elektrownię i artylerię w miejscu zaznaczonym ciemno zieloną kropką. Bojarem powoli odsłaniamy teren trzeciej bazy ( czrna kropka ), niszcząc budynek za budynkiem strzałami z artylerii. Nie zapomnij o stałej obronie artylerii, LC będzie próbować ją zniszczyć. Po wykonaniu zadania wszystkie jednostki pakujemy do transportera, sprzedajemy budynki w celu odzyskania części pieniędzy, wszystko przewozimy do bazy, gratuluję kolejnego zwycięstwa.



Misja: Uzbekistan
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Przejąć kontrolę nad Cargo Salamandrem
Podrzędne cele misji: Znisczyć kompleks elektrowni
Klimat: Przedwiośnie

Misję zaczynamy w punkcie oznaczonym jasno zieloną kropką. Transporterem przywozimy jednostki z bazy. Dobrze by było gdyby większość z nich była uzbrojona w wyrzutnie rakiet. Proponowałbym Syberie. Laser nie będzie miał większego znaczenia, ponieważ nie napotkamy zbyt wiele wrogich pojazdów. Już sam początek misji rozpoczyna się małym szokiem. W miejscu zaznaczonym niebieską kropką czekać na nas będą cztery fortece, osiem wież A3 i parę małych wież obronnych. PAMIĘTAJCIE, nie opłaca się niszczyć fortec od razu, pierwszym krokiem w takich przypadkach ( o ile się da ), jest ODCIĘCIE PRĄDU. Należy więc zniszczyć transmitery energii, które znajdują się w pobliżu. Po rozprawieniu się z obroną uzupełniamy amunicję ( artefakty ) i ruszamy na północny zachód. W miejscu oznaczonym różową kropką czeka na was kolejna niespodzianka. Oto na waszej drodze są miny, których nie idzie zniszczyć. Wycinamy więc trochę lasu i możemy przejechać dalej. Trochę wyżej znajdują się ruiny, w których jest ukryte 30.000 cr ( artefakty ). Po przekroczeniu mostu odcinamy prąd kolejnym fortecom. Nie wjeżdżaj od razu do kanionu w którym znajduje się Cargo Salamander ( żółta kropka na mapie ), najpierw wjedź na górę, odetnij prąd tym wieżom, którym umiesz, dopiero potem zmieć małe wieże na dole. Nie opłaca się niszczyć wież po prawej stronie kanionu, strata czasu, amunicji i pojazdów. Gdy oczyścimy teren przyjeżdżamy ciężarówką z pilotem, uruchamiamy CS i uciekamy do bazy głównej. Pierwsze zadanie wykonane. Drugim zadaniem jest zniszczenie elektrowni. Gdy już uzupełnimy amunicję i naprawimy jednostki możemy ruszyć na południe. Nie zapomnij o zbudowaniu centrum zaopatrzenia ( na tym etapie misji jest już to możliwe ). Jedyna droga to most koło pierwszych fortyfikacji. Na południu znajduje się maleńka baza wroga ( jasno czerwona kropka ). Zniszczenie jej nie powinno spowodować strat własnych. Jedyna obrona to trzy Tigery z działem 105 mm. Kompleks 7 lub 8 elektrowni znajduje się na górze ( ciemna czerwona kropka ). Jedyna droga to bardzo wąski przesmyk, znajdujący się zaraz nad bazą. Elektrownie są obstawione wieżami i fortecami. Zniszczenie ich przyniesie dodatkowe 10 pkt i 3000 cr. Nie jest to jednak potrzebne aby zakończyć misję. Po udanej ( lub nie ) próbie ( oczywiście nie trzeba próbować ) zbieramy manatki i spadamy do bazy głównej kończąc misję.

Życzę powodzenia w niszczeniu elektrowni, mi się to nie udało.



Misja: Pakistan
Przeciwnicy: LC
Cel misji: Uwolnić żołnierzy, odbić przejęte czołgi
Podrzędne cele misji: Zniszczyć wszystkie budynki wroga
Tajne cele misji: Zniszczyć wszystkie jednostki wroga
Klimat: Lato

Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. Do transportera pakujemy tylko Cargo Salamandra. Gdy już jesteśmy w strefie lądowania, spokojnie udajemy się do teleportu oznaczonego jasno niebieską kropką. Teleport ten przeniesie nas ciut niżej do punktu oznaczonego ciemno niebieską kropką. Tam wjeżdżamy do kolejnego teleportu, który przeteleportuje twojego CS do miejsca oznaczonego czarną kropką. Z tamtąd udaj się wzdłuż czarnej linii, aż do czerwonego punktu, w którym znajduje się centrum dowodzenia UCS. Uważaj przy tym na mechy, staraj się unikać ich ognia. Gdy już otrzymasz zadanie dostarczenia pilotów do czołgów, skorzystaj z teleportu znajdującego się pod centrum dowodzenia. Podjedź do czołgów ( ciemno zielona kropka ). Następnie oczyść teren. W ten sposób przeszedłeś misję. Możesz jeszcze wypełnić dodatkowe zadanie – zniszczenie wszystkich budynków wroga. Aby to zrobić przywieź wszystkie jednostki z bazy głównej, gruza i trochę kasy. Zbuduj centrum zaopatrzenia elektrownie i ... wolna amerykanka. Pamiętaj tylko, aby nie niszczyć budynków różowych. Niszcz tylko te czerwone. Gdy zniszczysz wszystkie budynki wroga to spełnisz drugie bonusowe zadanie. Gdy zniszczysz jednostki przeciwnika to wypełnisz tajne zadanie premiowane punktami i kasą ( nie musisz niszczyć Hydr ). W podziemiach nie ma nic ciekawego, służą one tylko do lepszej komunikacji między bazami przeciwnika. Gdy już wszystko rozwalisz to pozbieraj manatki i wracaj do domu.



Misja: Europa Wschodnia
Przeciwnicy: LC
Cel misji: Odbić bazę z bronią nuklearną
Podrzędne cele misji: Zniszczyć bazę LC na południowym zachodzie
Tajne cele misji: Zniszczyć wszystkie jednostki wroga
Klimat: Lato

Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. Do tego miejsca przywozimy jednostki z bazy głównej. Budujemy tam standartowo elektrownię i centrum zaopatrzenia. Pokrzyżować nam plany starać się będzie parę grupek moonów i lunarów. Gdy już odeprzemy ataki, jedziemy na południe do punkty oznaczonego żółtą kropką. Ważne jest, aby objechać bazę wroga ( i tą przejętą ), która zaznaczona jest białą kropką. Wjeżdżając od tyłu unikniemy dość mocnej obrony w postaci 7 –8 bastionów, ponieważ odetniemy im zasilanie. Należy pamiętać aby atakować w nocy, wtedy wystarczy zniszczyć budynek ( -nki ) „Bateria”, aby odciąć prąd. Obronę bazy będzie stanowiło również parę gniazd. Po rozprawieniu się z fortyfikacjami czas przejąć budynki kompleksu nuklearnego. Do tego celu użyjmy Tajgi z ulepszonym modułem naprawczym ( dwa takie pojazdy dostajemy wraz z początkiem misji ). Okazuje się, że LC podłożyło bombę zegarową. Aby ją dezaktywować zjeżdżamy jednym pojazdem do podziemi i odszukujemy cztery artefakty ( czerwone kropki na mapie ). Po ich zabezpieczeniu czas zająć się podrzędnymi celami misji. Baza LC znajduje się na wzniesieniu oznaczonym jasno niebieską kropką. Bierzemy więc Bojara ( będą potrzebne ze 4 ), odsłaniamy teren kawałek po kawałku bombardując go rakietami balistycznymi. Gdy zabraknie rakiet budujemy most, aby przeprawić się na wyspę i dokańczamy dzieło zniszczenia sami. Baza ta jest mała i słabo broniona, więc nie należy się bać. Aby zaliczyć ten cel trzeba udać się jeszcze na północ ( ciemno niebieska kropka na mapie ) i zniszczyć kompleks wydobywczy składający się z paru kopalni i 7 bądź 8 gniazd. Jeżeli podczas trwania misji zniszczymy wszystkie jednostki LC to dostaniemy bonus ( kasa i pkt ). !!! Jeżeli na koniec misji sprzedasz wszystkie budynki, które są pod twoją kontrolą ( za wyjątkiem strefy lądowania ), to zarobisz ponad 100.000 cr !!!. Potem zostanie już tylko powrót do bazy i rozkoszowanie się kolejnym zwycięstwem.



Misja: Europa Zachodnia
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Odbić Wołgi z wyrzutnią rakiet balistycznych
Podrzędne cele misji: Zniszczyć bazę UCS na południu
Tajne cele misji: Zniszczyć wszystkie jednostki wroga
Klimat: Lato

Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. Do tego miejsca przywozimy jednostki z bazy głównej. Mimo tego, że odliczanie czasu trwa , jest go na tyle, żeby spokojnie szło przeprowadzić dwie takie operację. W miejscu rozpoczęcia gry budujemy elektrownię i centrum zaopatrzenia. Misja ta z pozoru wydaje się trudna, ponieważ od samego początku jej trwania bazę naszą atakują mechy UCS ( Pantery ). Sposobem na obronę jest posiadanie ( koniecznie ) Kaukazów z ciężkim laserem i lekkimi rakietami. Na tym poziomie rozgrywki jest już możliwe posiadanie Uralów, co też jest wskazane.  Jeżeli jesteście gotowi do ataku, to najlepiej zacząć go najazdem od tyłu ( niebieski punkt na mapie ). Znajdują się tam elektrownie parę mechów i artyleria, która skutecznie wyniszczyła by twoje jednostki podczas marszu do frontowego wejścia bazy ( jasna czerwona kropka ). Po odcięciu zasilania i zniszczeniu artylerii, należy dobrać się do bazy wroga, w której obroną będą dwie fortece i osiem wież A3 ( które już nie działają ), parę małych wież i kilka mechów. Po zniszczeniu tej obrony zostawiamy nasze jednostki ( niech dokończą rozróbę ), a my bierzemy jakiś pojazd i schodzimy do podziemi w których znajdujemy kasę ( żółta kropka ), przycisk uaktywniający Wołgi ( różowa kropka ) i jedno odcięte pomieszczenie do którego możemy dokopać się Gruzem; niestety nic tam nie ma. Podczas frontalnego ataku na ową bazę, przeciwnik będzie się starał zniszczyć nasze centrum zaopatrzenia i pobliskie budynki. Najprawdopodobniej mu się to uda, więc lepiej zbudować te budynki w poległej bazie UCS. Drugim naszym zadaniem jest zniszczenie bazy na południu ( ciemna czerwona kropka ). Odpieramy więc ataki, a potem ruszamy do boju. Bierzemy swoje jednostki ( w tym wyrzutnie rakiet balistycznych ), podjeżdżamy do pasa torów kolejowych ( z tamtąd będą miały zasięg nasze Wołgi ). Następnie poświęcamy Bojara, aby odsłonić bazę przeciwnika. Proponuję rakietami zniszczyć elektrownie. Potem wjeżdżamy do bazy, niszczymy parę mechów, które stanowią obronę i resztę budynków. W ten sposób przechodzimy misję. Jeżeli podczas trwania misji zniszczymy wszystkie jednostki to otrzymamy bonus ( 5.000 cr i 1 pkt ). Czarną kropką zaznaczyłem miejsce w którym znajduje się artefakt z kasą ( 10.000 cr ). Potem, jak zwykle, zbieramy co trzeba ( wszystko ), sprzedajemy budynki i wracamy do bazy.



Misja: Afryka
Przeciwnicy: UCS & LC
Cel misji: Zniszczyć bazę UCS
Podrzędne cele misji: Zniszczyć bazę LC
Klimat: Lato

Misję tą rozpoczynamy tradycyjnie z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. W miejscu tym znajdujemy dobrze rozbudowaną bazę z elektrowniami, fabrykami, centrum naukowym, zaopatrzeniowym, paroma małymi wieżami i kilkoma jednostkami. Podczas tradycyjnego ściągania sprzętu na misję, budujemy Gruzem ok. czterech kopalni ( na złożach na północy ), 4 rafineria, potrzebne elektrownie i parenaście  wież A3. Budujemy osiem Tajg TRN ( po dwie na kopalnie ) i rozpoczynamy wydobycie. Wszystkim budynkom montujemy pola siłowe, uzbrajamy je w ciężki laser i wyrzutnie lekkich rakiet. Wrogie jednostki będą atakować was „często i gęsto”, jednak przy takiej obronie nie macie się czego bać. Przed rozpoczęciem ataku na ogromne bazy wroga, które są nieomal połączone ( niebieski kwadrat obrazuje powierzchnię bazy LC, a czerwony prostokąt – bazy UCS ), należy się mocno uzbroić. Aby atak mógł odnieść skutek radzę: przeczekać wichurę, która uniemożliwia lot, zużyć limit jednostek, budując tylko Urale (  2x ciężkie lasery i lekkie rakiety i 2x ciężkie rakiety i 2x artyleria – w proporcjach: ½ : ¼ : ¼ wyprodukowanych jednostek ), do swojego składu dołączyć kilka Tajg z modułem naprawczym , sztandarem i generatorem zakłócającym. Bazy wrogów mają wiele wież i artylerie. Aby nie stracić połowy jednostek podczas podjazdu do bazy, nie wolno się zatrzymywać !!! Artylerie należy zniszczyć na pierwszym miejscu. Ponieważ elektrownie rozsiane są po całej bazie, niemożliwością jest odcięcie prądu, tak jak to miało miejsce w poprzednich misjach. Należy niszczyć wszystko po kolei, dzielnie znosząc ogień wroga :-). Pojazdy, które bronią bazy to: dla UCS Jaguary i Pantery w średnich ilościach, dla LC moony, Cratery, czasem Crushery i Fangi, których jest dość sporo. Prawdopodobnie nie uda ci się zniszczyć obu baz podczas jednego ataku, nie przejmuj się wtedy. Gdy rozprawisz się z jedną nacją, druga przestanie cię atakować. Masz wtedy czas, aby założyć ośrodki wydobywcze na terenach podbitej bazy ( aż roi się tam od złóż ) i na złożach znajdujących się tuż pod twoją bazą. Po odbudowaniu armii zniszcz resztę przeciwników, spakuj się i zakończ misję. Warto jeszcze dodać, że w podziemiach bazy UCS znajduje się wiele artefaktów z kasą ( żółte kropki – jedna to około 3 artefaktów ). Niegłupim pomysłem jest doprowadzenie swojej armii do szczytowego poziomu jeszcze przed zakończeniem misji. Powodzenia



Misja: Floryda
Przeciwnicy: UCS
Cel misji: Zniszczyć obronę portu kosmicznego i przejąć go
Podrzędne cele misji: Zniszczyć bazę UCS
Klimat: Wulkany

Misję tą rozpoczynamy z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. Do miejsca tego przywozimy całą swoją armię, która powinna się składać z Urali wyposażonych tak jak w poprzedniej misji. Do tego składu dodać wypadałoby około pięciu pojazdów naprawczych, z 5 sztandarów i 5 jednostek zakłócających. Przywiezionym Gruzem budujemy centrum zaopatrzenia, z dwie elektrownie i parę wież A3 uzbrojonych w działka przeciwlotnicze. Gdy już mamy całą armię ruszamy w stronę dużego jasno czerwonego punktu. Tam znajduje się baza z bonusowego zadania. Podczas drogi napotkamy kilka lub kilkanaście Jaguarów i Panter, które starać się będą nas zniszczyć. Nasze Urale wyposażone w najlepsze pola siłowe, skutecznie obronią się przeciw plaźmie, a ciężkie lasery bardzo szybko rozprawią się z robotami nieprzyjaciela. Atakować nas będą także Grizzly ( parę sztuk na całą misję ) i Gargoile ( nie warto zawracać sobie nimi głowę ). Baza do której zmierzamy na dość dobrą obronę, trzy elektrownie umieszczone są w jej centrum , a jedna na uboczu. Radzę, aby zająć się nimi na pierwszym miejscu ( oczywiście najpierw trzeba zniszczyć kilka mechów ). Po odłączeniu prądu, wystarczy zniszczyć kilka małych wież i Mamuta, aby niczego nie odbudował. Potem zajmij się resztą budynków i termitami. Teleport, który nie działa ( po odłączeniu prądu ), także zniszcz. Prowadzi on do dalszej części bazy ( mała jasno czerwona kropka ). Znajdują się w niej jedynie: elektrownia i teleport. Aby się do nich dobrać trzeba zbudować most nad szczeliną. Gdy już zniszczysz obie części bazy to zaliczysz dodatkowe zadanie. Wtedy uzupełnij amunicję, napraw jednostki i ruszaj dalej. Port kosmiczny jest oznaczony ciemną czerwoną kropką. Nie można się do niego dostać, ponieważ jest oddzielony szczeliną. Jego obronę stanowią baterie ( 3x4 ) artylerii znajdujące się po lewej i prawej stronie bazy i na dolnym jej brzegu. Artylerie należy zniszczyć na pierwszym miejscu, zanim nie narobi za dużo szkód. Baza broniona jeszcze jest przez kilka bądź kilkanaście mechów ( między innymi Grizzli ), które podejdą do krawędzi szczeliny i będzie je łatwo zniszczyć. W bazie tej są generatory niewidzialności, więc przydatny jest chociaż jeden generator zakłócający na podwoziu Tajgi. Portu kosmicznego będą bronić także wieże A3, małe wieże i parę fortec. Wszystkie te budynki można bez problemów zniszczyć za pomocą artylerii na podwoziu Urala lub ewentualnie Kaukaza. Podjeżdżając do krawędzi szczeliny artyleriami dosięgniemy  głębiej umieszczonych elektrowni.  Gdy już obrona wroga nie będzie wykazywała oznak życia budujemy most i dobijamy małe wieże umieszczone za portem kosmicznym. Niszczymy też pozostałe budynki. W ten sposób zaliczamy pierwszą część zadania. Pozostała jeszcze rzecz najważniejsza i zarazem najprostsza. Należy przejąć port kosmiczny zabezpieczając artefakty zaznaczone żółtą kropką na powiększonej mapie podziemi. Do każdego artefaktu prowadzi osobny zjazd ( niebieskie kropki ). Gdyby jednak zdarzyło się, że któryś ze zjazdów uległ zniszczeniu, budujemy na jego miejscu windę. Po zabezpieczeniu artefaktów pojawia się filmik. Lecimy na księżyc !!!



Misja: Księżyc
Przeciwnicy: LC
Cel misji: Dostać się do podziemi centrum projektu Sunlight, przy czym agent Nimrod musi przeżyć
Podrzędne cele misji: Brak
Klimat: Księżyc

Misję tą rozpoczynamy z punktu oznaczonego jasno zieloną kropką. W tym właśnie punkcie wylądowały nasze jednostki, składające się z pojazdu agenta Nimroda i obstawy ( UFO ). Aby dostać się do podziemi cantrum kontroli projektu Sunlight ( jasna niebieska kropka ) trzeba skorzystać z zejścia znajdującego się w bazie LC na północnym wschodzie ( ciemna niebieska kropka ). Do tego miejsca prowadzi tylko jedna droga, oznaczona czarnym paskiem. Ważne jest, aby szybko wystartować i nie zatrzymywać się podczas marszu ( jeżeli się zatrzymasz zaraz spadnie na ciebie deszcz meteorytów ), lecz dostosować prędkość marszu do Nimroda. Pierwszą przeszkodą będzie grupka moonów z działami elektrycznymi ( czerwona kropka na mapie ). Przy ich niszczeniu nie wolno stracić więcej niż jednego pojazdu ochrony. Następną zaś, ( żółta kropka ) parę gniazd. W miejscu oznaczonym fioletową kropką znajdują się artefakty, jednak nie warto ich zbierać, ponieważ jeżeli to zrobimy wyjedzie na nas grupka Crusherów. Należy więc szybko opuścić tamten nie przyjemny teren. W miejscu oznaczonym białą kropką znajdują się następne artefakty, dwa gniazda i dwa pojazdy przeciwnika. Spada tam jednak deszcz meteorytów. Baza w której znajduje się zejście ma bardzo silną obronę. Składa się ona z 4 artylerii i 7 bastionów. Aby zminimalizować straty ( i tak będą one duże ) można: zatrzymać grupę przed miejscem w którym spadają meteoryty. Wziąć jeden pojazd obrony, podjechać w miarę blisko bazy, lecz nie za blisko ( lepiej nie wchodzić pod obstrzał rakiet z bastionów ), zniszczyć Fanga i manewrować, omijając strzały artylerii. Po trzech salwach, które wyda artyleria należy szybko zaatakować, torując sobie drogę prosto do zejścia. Jeżeli w podziemiach znajdą się choć dwa pojazdy ochrony i Nimrod, to już prawie wygrałeś. Zaraz koło zejścia ( ciemno niebieska kropka na mapie podziemi ) czekać na ciebie będą trzy moony z działem elektrycznym. Gdy już je zniszczysz ruszaj wzdłuż czarnej linii do szarej kropki. Właśnie tam znajduje się podziemie centrum kontroli projektu Sunlight. Po drodze napotkasz jeszcze parę pojazdów wroga, lecz będą to śladowe ilości. Gdy już Nimrod znajdzie się w punkcie docelowym, wszystko na powierzchni wylatuje w powietrze, a ty wygrywasz kampanię ED. Warto dodać, że pomarańczowa kropka na mapie powierzchni księżyca to artefakt, który odsłania całą planszę. Gratulacje !!!



Wiadomości dodatkowe:

Poradnik dotyczy gry na łatwym poziomie trudności.

Podczas trwania kampanii warto zabezpieczyć swoją bazę główną i stację badawczą. Najlepszym zabezpieczeniem jest zbudowanie kilku wież z działkami przeciwlotniczymi. Należy to zrobić, ponieważ co jakiś czas miejsca te będą atakowane przez Gargoile, a później nawet przez Baty ( bombowce UCS ).

Kredyty jakie nazbieramy podczas trwania misji są po jej zakończeniu przekazywane: 50% do bazy głównej, 50% stacji badawczej, nie trzeba ich przewozić ręcznie używając Ukrainy.